Jump to content
Annons

Gitarren blir dubbel sen lägger ljudet av


drjohanzon

Recommended Posts

Håller på med Adobe Audition och Ableton Live. och har märkt att så fort jag trycker på recr-readyknappen så blir ljudet fördröjt och hörs som en dubbel inspelning.

Har aldrig haft probelm med detta förut så detta började när jag installerade Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Håller på med Adobe Audition och Ableton Live. och har märkt att så fort jag trycker på recr-readyknappen så blir ljudet fördröjt och hörs som en dubbel inspelning.

Har aldrig haft probelm med detta förut så detta började när jag installerade Cubase.

Förmodligen så har du direkt monitoring eller något i still med det. Har haft samma "problem", har dock inte lagt ner så mycket tid att ta reda på hur man stänger av det men trycker du på mute-knappen på spåret som du spelar in på så försvinner detta.

MVH///ERIK

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt skumt, för när jag öppnar kontrollpanelen till ljudkortet sänks volymen, men när jag går tillbaks så höjs volymen igen.

Har även testat i Cubase nu och det är samma problem där, när man trycker på monitor så blir ljude högre och det släpar efter. Kan et vara inställningar i ljudkortet?

Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt skumt, för när jag öppnar kontrollpanelen till ljudkortet sänks volymen, men när jag går tillbaks så höjs volymen igen.

Har även testat i Cubase nu och det är samma problem där, när man trycker på monitor så blir ljude högre och det släpar efter. Kan et vara inställningar i ljudkortet?

Andreas

Det låter ju väldigt konstigt att ljudet ändrar när du öppnar kontrollpanelen.. Sitter tyvärr inte i studion just nu... Återkommer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ringer detta nummer 0470 - 224 74 kommer du till Växjös MB. Fråga efter David som är ansvarig för studio och inspelnings biten i affärn så lovar jag dig att han har säkerligen något gott svar. Han kan det där till 100%.

MVH//ERIK

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på med Adobe Audition och Ableton Live. och har märkt att så fort jag trycker på recr-readyknappen så blir ljudet fördröjt och hörs som en dubbel inspelning.

Har aldrig haft probelm med detta förut så detta började när jag installerade Cubase.

om du under meny "options" väljer "monitoring". Välj där sen "Exernal". Då ska direktmonitoring försvinna. För det låter som om du har grund ljudet från mixen och sen får en monitorljud med lite latency.

Sen varför ljudet lägger av vet jag inte.. Men testa att plocka ut PCI-kortet (om det nu är ett sådant) och byt pci-plats. Det kan även vara någon inställning på ljudkortet som gör att du för direktmonitorljud.

MVH///ERIK

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...