Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Vet inte om detta är rätt tråd förlåt isf men till saken jag har ett emu 0202 ljudkort och ett phonic am220 mixerbord och en tsm mt87s mikrofon a iaf o jag är ju så jävla newbie på sånt här så spela in en låt och skicka till min polare så sa han fan va de låter mono typ o jag har ju två alternativ på ljudkortet stereo mono o han tycker det låter mono på båda för jag kör cool edit och jag får ändra så den spelar in på right channel för annars hör man bara röst o beat på ena luren :S någon som kan hjälpa en liten själ?

Annons
Postat

1. Din mikrofon är mono. Så du ska inte ändra ett dugg i dina inspelningsinställningar.

Spela in ett mono-ljudspår.

2. Mixa i stereo! Plocka fram mixerbordet i ditt musikprogram och skapa en stereobild!

Panorera ut instrument, men aldrig baskagge/bas.

Behåll gärna leadsång i mitten också, men fläska ut sångdubbar/körer åt varsitt håll.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.