Jump to content
Annons

Köpa begagnat


Orient

Recommended Posts

Tjena!

Jag hittade en fin pryl som jag vill köpa men killen som säljer bor i andra sidan Sverige. Hur ska man göra för att vara säker på att man får rätt vara innan man betalar? Det handlar om rätt mycket pengar så jag vill inte betala för varan innan jag fått testa den. Jag undrar om det finns nått sätt att lösa det på? För jag kan inte åka och hämta datorn så det enda alternativet är att han får posta det. Pliiiz ge tips på ett säkert sätt att köpa varan på.

MVH

ORIENT

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena!

Jag hittade en fin pryl som jag vill köpa men killen som säljer bor i andra sidan Sverige. Hur ska man göra för att vara säker på att man får rätt vara innan man betalar? Det handlar om rätt mycket pengar så jag vill inte betala för varan innan jag fått testa den. Jag undrar om det finns nått sätt att lösa det på? För jag kan inte åka och hämta datorn så det enda alternativet är att han får posta det. Pliiiz ge tips på ett säkert sätt att köpa varan på.

MVH

ORIENT

finns nog inget vidare sätt. Du har rätt att öppna och titta i paketet om du köper via postförskott. I annat fall är det svårt. Säljaren kanske accepterar delad betalning? först lite och sen resten efter du testat?

Å andra sidan, skulle du vilja göra så med tanke på att köparen då kan blåsa säljaren? 😉

Jag känner nog inte till något bra sätt....

men om det är mycket pengar, du kan ju flyga inrikes för typ 400 spänn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...