Eidas Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Hej, amatör hĂ€r som letar efter nĂ„gon slags mörk/industriell bass synth plugin till FL samt nĂ„gra tips pĂ„ plugins som kan vara bra att ha nĂ€r man gör dubstep liknande musik, helst gratis plugins men om ni kĂ€nner till nĂ„gon bra som kostar sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna sĂ€ga vilken, tack pĂ„ förhand... đ TĂ€nkte mig nĂ„gon synth som kan framstĂ€lla ljud som liknar de i VEX'D:s lĂ„tar đ
Eidas Postat 5 januari 2008 TrĂ„dstartare Postat 5 januari 2008 (redigerat) Ledsen men jag har inte sĂ„ stort tĂ„lamod đ Ăr de ingen hĂ€r som kan nĂ„got eller? đ Edit: Sorry, ni kanske inte förstĂ„r vad jag requestade om jag var otydlig, gĂ„ in hĂ€r http://www.boomkat.com/item.cfm?id=17119 och tryck pĂ„ Listen bredvid lĂ„ten "Gunman", de jag Ă€r ute efter Ă€r nĂ„gon slags VST synth till FL som kan producera de dĂ€r "pulserande" baslinjen eller vad de Ă€r, tack Ă„terigen đ Edit 2 : Samt den dĂ€r effekten som finns precis i början av lĂ„ten Canyon http://www.boomkat.com/item.cfm?id=14279 om man tar bort klappen och kicken Redigerat 5 januari 2008 av Eidas
Eidas Postat 5 januari 2008 TrĂ„dstartare Postat 5 januari 2008 Nej hehe mĂ€rkte att jag klagade dĂ„ jag tror att jag skrev en dĂ„lig beskrivning đ, la i alla fall till en lite bĂ€ttre beskrivning, ledsen men de vĂ€rkar ju finnas en massa proffs hĂ€r sĂ„ jag förstĂ„r inte varför ingen skriver đ
peppeperra Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Hello Jag vet precis vad du ska ha, Am Unifyer med presetet Kingpin. Skön bas till industrial enligt mig. Jag sjÀlv gillar denna bas mycket mycket =) finns att ladda ner pÄ en gratishemsida, som jag tyvÀr glömt vad den hette:( men finns hÀr i forumet nÄnstans sÄ sök pÄ namnet. Mvh PEr
Eidas Postat 6 januari 2008 TrĂ„dstartare Postat 6 januari 2008 (redigerat) Tack sĂ„ jĂ€ttemycket đ ska genast prova den Edit: Hittar inte Kingpin preset đ skicka nĂ„gon lĂ€nk om du kan, ska försöka mixtra ihop nĂ„got annars đ Andra tips pĂ„ plugins Ă€r Ă€ven vĂ€lkommna, tack! Redigerat 6 januari 2008 av Eidas
best Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Du kan ju pröva att söka pÄ Am Unifyer som han sa att det hette. Det kanske dyker upp dÄ.
IDF Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 vilken som helst monofonisk synth som helst funkar Ät ÀndamÄlet. jag brukar (om jag har minst 3-4 oscilatorer) skruva fram tvÄ fyrkantsvÄgor och snedstÀmma dom en aning mot varandra och sen ha en sinusvÄg och en sÄgtand som jag snedstÀmmer vÀldigt lite. de tvÄ sistnÀmnda Àr lÀgre oktaver en de förstnÀmnda. för att inte bara fÄ sinusbotten brukar jag minska volymen lite pÄ sinusen och öka lite pÄ sÄgtanden. enkelt och snyggt för industri alå NIN tidiga plattor.
Eidas Postat 6 januari 2008 TrĂ„dstartare Postat 6 januari 2008 Tack tack ska prova đ Eftersom jag Ă€r amatör som jag sa sĂ„ undrar jag, hur vĂ€nder man oscillatorer mot varandra?
peppeperra Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Mjo, den borde finnas dÀr iallafall, vet inte vad som kan ha blivit fel,
IDF Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Tack tack ska prova đ Eftersom jag Ă€r amatör som jag sa sĂ„ undrar jag, hur vĂ€nder man oscillatorer mot varandra? inte vĂ€nder mot varandra.. oscilatorer hyser inga onda kĂ€nslor.. đ du stĂ€mmer dom snett mot varandra.. bland annat sĂ„ Ă€r det klassiska superleadljudet, som pĂ„ nittiotalet hördes i varenda dnblĂ„t, men numera i typ alla trancelĂ„tar.. det gör du lĂ€ttast genom att dra ner den ena oscilatorn nĂ„gra cent medan den andra ska upp nĂ„gra cent. det Ă€r bara att höra vad som lĂ„ter bĂ€st!!
IDF Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 annars kan du söka pÄ google vad som innebÀr med "detune" som de heter.
Eidas Postat 6 januari 2008 TrĂ„dstartare Postat 6 januari 2008 Aha de var detune du menade, japp testade de du sa, provade att köra 2 square oscillatorer i Triangel 2 synthen lite nedstĂ€mda, sen skapade jag en till Triangel 2 med en Saw och en Sine och stĂ€mde ned dem pyttelite, sen kombinerade jag dem via en Layer och testade göra nĂ„gon melodi, blev rĂ€tt bra baslinje men tyvĂ€rr inte riktigt som jag tĂ€nkt mig đhttp://rapidshare.com/files/81597420/bass.wav.html dĂ€r Ă€r lĂ€nken till exakt den loopen jag tĂ€nkte mig, sĂ€g mig om de gĂ„r att fixa i Triangel sĂ„ som jag redan har gjort sĂ„ fĂ„r jag vĂ€l fortsĂ€tta och trixa lite med knapparna đ
IDF Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 (redigerat) ok..lÄter som tvÄ sÄgtÀnder, och tvÄ fyrkantsvÄgor som Àr vÀldigt snedstÀmda mot varandra. men i grund o botten Àr det en helt vanlig superlead. lyssnar endast genom mina interna högtalare pÄ min powerbook, sÄ jag lyssnar inte sÄ exemplariskt.. men ÀndÄ! ett tips Àr att lÀsa pÄ nÀtet om grundlÀggande synthskruvande. Redigerat 6 januari 2008 av IDF
Eidas Postat 6 januari 2008 TrÄdstartare Postat 6 januari 2008 (redigerat) Nevermind, fÄr försöka fixa basen pÄ ett eller annat sÀtt, lÀrde mig i alla fall hur man fixar en wobble bas, men kan ni nÄgon tutorial dÀr man lÀr sig att göra noise gates / reverbed gates? typ sÄ att de lÄter som om en clap avslutas med en inverterad clap eller nÄgot. Redigerat 7 januari 2008 av Eidas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.