Jump to content
Annons

Inspelning med JV-1080

Recommended Posts

Arla (oregistrerad)
Postat

Tjena alla!

Har precis införskaffat en Roland JV-1080 och ska spela in lite med den...

Saker jag anvÀnder:

Cubase

Auidophile USB Ljudkort

Jv-1080

Basic midiklaviatur

Ska juh rÀcka med dessa sakerna sÄ jag tar in upp nÄgra andra...

Mitt problem dÄ...

Jo nÀr jag spelar in pÄ kanal 1 i cubase Àr det inga problem men nÀr jag sedan ska Àndra och spela in ett ljud via kanal 2 sÄ försvinner ljudet pÄ kanal 1...

AlltsĂ„ jag kan inte fĂ„ ljudmodulen till att spela upp mer Ă€n 1 ljud. Det kommer signal till modulen men har jag inte den pĂ„ Receive channel 1 sĂ„ kommer dĂ€r inget ljud... Hur kan jag lagra ljuden pĂ„ en viss kanal som jag vĂ€ljer pĂ„ modulen?? 😉

Hoppas nÄgon kan hjÀlpa mig med detta...

Annons
Postat

AlltsÄ, menar du att du anvÀnder 1080 som extern ljumodul och cubase som en midiseqenser?!

De ska ju inte vara nÄgra problem om du vÀljer rÀtt utkanal pÄ de olika midikanalerna i cubase och sen fÄr du vÀl antagligen köra jv:n i Preformance (har jag för mig att det hette) sÄ att den jobbar multitimbralt.

Men jag kan ju ha missuppfattat dig..?

Arla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jepp anvÀnder 1080 som extern ljumodul och cubase som en midiseqenser...

Även om jag kör 1080n i performance mode gĂ„r det inte... det enda jag har fĂ„tt att funka Ă€r att köra rhythm (trummorna) och ett perform eller patch ljud samtidigt... men dĂ„ jag inte tĂ€nker anvĂ€nda trummerna frĂ„n 1080n sĂ„ hjĂ€lper juh inte detta nĂ„got...

Vad jag har fĂ„tt lite info om Ă€r att ljuden som ligger i performance mode kan ta upp alla ut kanalerna eller hur det va?? 😉 Men hur man fixar detta fattar jag inte...

Redigerat av Arla
Postat

Det jag kommer ihÄg ifrÄn JV1080 (som jag lÄnade en gÄng för ganska mÄnga Är sedan nu) Àr att nÀr du skapar en songplats, sÄ fÄr du ange vilken midikanal de olika kanalerna i jv:n skall ta emot, för jag tror inte det Àr fördefinierat som preset.

Finns det ingen manual pÄ nÀtet, eller om du har en sjÀlv?

Jag vet ju iallafall att jag sjÀlv ett tag körde med en jv1010 som ljudmodul och det fungerade ju fint med betydligt enklare sequencerprogram Àn cubase.

Jag kan inte se att det skall vara knepigare Àn att vÀlja rÀtt output för varje midikanal i cubase, och se till att du stÀllt in likadant för de olika parterna i 1080:n

SĂ„... alltsĂ„... Manualen..! 😆

Arla (oregistrerad)
Postat

Hittade en Video manual att ladda ner... SĂ„ nu Ă€r det fixat och förstĂ„tt hur jag ska göra... Har Ă€ven text manualen... men den fatta man ju inget av... 😳

tack för hjĂ€lpen 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.