Jump to content
Annons

Tobias J

Recommended Posts

Kör FL nu men retar mig på att man bygger allt i block. Tex om jag bygger en midi melodi med en synth så måste jag klona allt för att göra ändringar i melodin. Alltså 2 instanser av samma synth. Onödigt tycker jag. kollade på tutorial videos om Cubase sx3 och där hanterades det smidigare, man kunde helt enkelt gå in i clipet och editera endast det clipet. Smidigt. Klarar sonar det? samma gäller audio spåren i cubase. Klarar sonar det? Är step sequensern bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillade vad jag såg om Cubase sx3, gillar att man editerar i arrangerings fönstret men vill ......cover all bases så att säga......Sonar verkar ju grymt. Workflow är galet viktigt. FL är snabbjobbat till en viss punkt men tycker att det blir omständigt och grötigt när man automatiserar bla.

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela på andra sajter

Tex om jag bygger en midi melodi med en synth så måste jag klona allt för att göra ändringar i melodin. Alltså 2 instanser av samma synth. Onödigt tycker jag.

Du måste inte klona själva synten, det räcker med att göra en ny pattern (på samma synt). Jag tycker det är hur smidigt som helst, men det är kanske olika på hur man arbetar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tex om jag bygger en midi melodi med en synth så måste jag klona allt för att göra ändringar i melodin. Alltså 2 instanser av samma synth. Onödigt tycker jag.

Du måste inte klona själva synten, det räcker med att göra en ny pattern (på samma synt). Jag tycker det är hur smidigt som helst, men det är kanske olika på hur man arbetar.

Japp du har rätt 😄

Men gillar inte riktigt automation fönstret där blandas samplingar och automationer o ch midi osv.....blir klottrigt

Inget fel på FL så men kändes smidigare hur cubase jobbade

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...