Jump to content
Annons

Leaden blir en arp för några sekunder


gabbe88

Recommended Posts

Annons
Kolla igenom Midin och se om inte några noter är kortare än andra :rolleyes: skulle gissa på att det är det som är problemet

Det är inte problemet. Hela samplet består av en och samma midi bar i 9 bars.

Använder man en padline så kan det låta som att releasen höjs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla igenom Midin och se om inte några noter är kortare än andra :rolleyes: skulle gissa på att det är det som är problemet

Det är inte problemet. Hela samplet består av en och samma midi bar i 9 bars.

Använder man en padline så kan det låta som att releasen höjs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tillägg. Den fungerar perfekt när man tweakar i synthen, men kör man den som vst (virus controllen), så börjar midin bugga sig.

Kör man mindre notlänger i piano rollern, så kan midin som spelas gå över till en arp helt plötsligt eller börja hacka. Det blir ju inte så fränt med en kick i 142 BPM och en virus lead som är i 138 när den hackar.

Jag har uppdaterat till den senaste versionen av Virusen och Virus Control.

Eftersom den fungerar bra i stand-alone, så funderar jag på att köpa ett usb-ljudkort eller ett ljudkort som man har direkt i datorn. Vad tror ni är bäst? USB-kort eller internt? Nuvarande ljudkort har inga MIDI IN/UT portar så jag behöver ett nytt i så fall.

Tror ni att ett nytt ljudkort löser problemet?

Problemet verkar ju trots allt uppstå genom USBn och med Virus Control igång

Det är som sagt mycket pengar som man slängt ut på Virusen.

Så det vore kul om det fungerade som man hade tänkt sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tillägg. Den fungerar perfekt när man tweakar i synthen, men kör man den som vst (virus controllen), så börjar midin bugga sig.

Kör man mindre notlänger i piano rollern, så kan midin som spelas gå över till en arp helt plötsligt eller börja hacka. Det blir ju inte så fränt med en kick i 142 BPM och en virus lead som är i 138 när den hackar.

Jag har uppdaterat till den senaste versionen av Virusen och Virus Control.

Eftersom den fungerar bra i stand-alone, så funderar jag på att köpa ett usb-ljudkort eller ett ljudkort som man har direkt i datorn. Vad tror ni är bäst? USB-kort eller internt? Nuvarande ljudkort har inga MIDI IN/UT portar så jag behöver ett nytt i så fall.

Tror ni att ett nytt ljudkort löser problemet?

Problemet verkar ju trots allt uppstå genom USBn och med Virus Control igång

Det är som sagt mycket pengar som man slängt ut på Virusen.

Så det vore kul om det fungerade som man hade tänkt sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om mitt problem är löst. Jag köpte ett nytt ljudkort och nu verkar problemen vara borta. Kan vara bra att känna till för dem som kanske upplever något liknande problem i framtiden. 😆

Redigerat av gabbe88
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...