Jump to content
Annons

Effekter till Pro tools


Jocke_

Recommended Posts

Annons
lordlondon (oregistrerad)

De aktiveras lättast via "mixer fönstret" du har ett antal rader med "pilar" klicka på en pil så får du upp din plugglista.

Det står mycket bra i guiden som följde med din programvara.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

De aktiveras lättast via "mixer fönstret" du har ett antal rader med "pilar" klicka på en pil så får du upp din plugglista.

Det står mycket bra i guiden som följde med din programvara.

Mvh

Jaja! Det är inga problem, grejjen är att jag har tusen fina pluggins som jag har använt till Cubase osv. Men jag kan inte få in dom i Pro Tools. Så frågan är, hur får jag in mina plugginseffekter i Pro Tools?

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase har formatet vst och pro tools kör formatet rtas, vilket gör att du inte kan använda de pluggar du hade till cubase som bara är i vst-format. Om du vill använda dom så behöver du köpa en vstwrapper. Det den gör lite enkelt förklarat är att man kan säga att pluggarna är förpacakde i olika format, och wrappern packar upp din vstplugg och packar om den i rtas-format så att pro tools kan läsa den. Här kan du hitta en sådan.

MVH

Anders

EDIT: Kolla först på skivan eller installationen till dina plu-ins ifall det medföljer rtas-format.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...