Jump to content
Annons

KT Drumtrigger!


kim87

Recommended Posts

Tjena! Jag vill trigga trummljuden från ezdrummer till kt drumtrigger programmet. Är sedan tänkt att jag ska använda mig utav ez-ljuden till mina inspelade pukor (dom blev rätt tråkiga på inspelningen). Hur gör man det här? går det? Har läst igenom den medföljande manualen till kt drumtrigger, men jag fattar inte ändå=/ tacksam för svar! hare bra!=)

Redigerat av kim87
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tack som fan för svaret!=) men jag får det ändå inte att funka=/ jag hör att pukljudet ändras, men det är typ bara att det är något konstigt filter/eq på=/ får inte upp ljudet jag vill ha från ez=/ hur gör jag så att den hittar pukan?? tack återigen för svaret!=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki, ska försöka förklara bättre, har inte KT uppe så jag försöker ta det rakt ur minnet så ursäkta mig om jag skriver fel.

Om du kollar högst upp i KT's "limpa" så ser du vågformen på ljudet som kommer in. Under det finns filterreglar som du kan använda för att filtrera ut oönskat ljud som kan ge spöktriggningar. Längst ner kan man välja om man vill höra ljudet med eller utan filtret på. I ljudfönstret finns två vägräta streck, det översta av dem är tröskelvärdet som bestämmer vid vilken nivå det ska trigga, dra ner regeln "Threshold tills du ser små ringar varje gång vågformen går över strecket, där är triggarna. Det undre strecket styrs med regeln "hysteresis" och används även det för att ta bort spöktriggar, vågformen måste passera under det för att en ny triggning skall ske. Nu när du har fått triggningar (små ringar på vågformen) gå ned till regeln note och dra den fram och tillbaka tills du hittar rätt trumljud, om jag inte minns fel ligger baskagge och virvel på 36 och 40 i GM-standarden och pukor lite högre än de.

Observera igen, det här är helt taget ur minnet men ungefär så här funkar det. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...