Jump to content
Annons

AMDprocessor och Focusrite Saffire


Zakarias

Recommended Posts

Är mycket sugen på att skaffa Focusrite Saffire som mitt första riktiga ljudkort. Jag har dock hörttalas om att de inte funkat med AMDprocessorer utav någon anledning. Och överlag med PC, men det verkar ju inte stämma med tanke på omdömena här i forumet.

Men är det någon som haft problem med sin focusrite saffire? ligger det nåt i det jag hört eller är det bara nonsens?

Ni som använder focusrite får gärna skriva en rad, eller om ni har förslag på andra motsvarande bra ljudkort. är änsålänge bara en nybörjar så är tacksam för alla svar!

MVH/zakarias 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är mycket sugen på att skaffa Focusrite Saffire som mitt första riktiga ljudkort. Jag har dock hörttalas om att de inte funkat med AMDprocessorer utav någon anledning. Och överlag med PC, men det verkar ju inte stämma med tanke på omdömena här i forumet.

Men är det någon som haft problem med sin focusrite saffire? ligger det nåt i det jag hört eller är det bara nonsens?

Ni som använder focusrite får gärna skriva en rad, eller om ni har förslag på andra motsvarande bra ljudkort. är änsålänge bara en nybörjar så är tacksam för alla svar!

MVH/zakarias 🙂

På hemsida så står det "1.4 GHz Intel or compatible"

http://www.focusrite.com/product/saffire/spec/ 😉

Redigerat av noztra
Link to comment
Dela på andra sajter

Är mycket sugen på att skaffa Focusrite Saffire som mitt första riktiga ljudkort. Jag har dock hörttalas om att de inte funkat med AMDprocessorer utav någon anledning. Och överlag med PC, men det verkar ju inte stämma med tanke på omdömena här i forumet.

Men är det någon som haft problem med sin focusrite saffire? ligger det nåt i det jag hört eller är det bara nonsens?

Ni som använder focusrite får gärna skriva en rad, eller om ni har förslag på andra motsvarande bra ljudkort. är änsålänge bara en nybörjar så är tacksam för alla svar!

MVH/zakarias :rolleyes:

Jag tror att det snarare handlar om firewire-anslutningen. Själv har jag en AMD-bestyckad PC och firewire på moderkortet (Radeon Xpress 200 chipset) och det har alltid strulat. Alternativet kan vara att köpa ett PCI-baserat firewirekort om du vill använda ett ljudkort med FW-anslutning. Själv har jag valt PCI-baserat ljudkort istället (Motu 2408 Mk3) och det funkar klockrent.

Lycka till.

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är mycket sugen på att skaffa Focusrite Saffire som mitt första riktiga ljudkort. Jag har dock hörttalas om att de inte funkat med AMDprocessorer utav någon anledning. Och överlag med PC, men det verkar ju inte stämma med tanke på omdömena här i forumet.

Men är det någon som haft problem med sin focusrite saffire? ligger det nåt i det jag hört eller är det bara nonsens?

Ni som använder focusrite får gärna skriva en rad, eller om ni har förslag på andra motsvarande bra ljudkort. är änsålänge bara en nybörjar så är tacksam för alla svar!

MVH/zakarias 🙂

Jag tror att det snarare handlar om firewire-anslutningen. Själv har jag en AMD-bestyckad PC och firewire på moderkortet (Radeon Xpress 200 chipset) och det har alltid strulat. Alternativet kan vara att köpa ett PCI-baserat firewirekort om du vill använda ett ljudkort med FW-anslutning. Själv har jag valt PCI-baserat ljudkort istället (Motu 2408 Mk3) och det funkar klockrent.

Lycka till.

/Dex.

Okej, låter som ett intressant alternativ! kanske ska satsa på ett PCI-baserat ljudkort?. Tyvärr är Motu 2408 Mk3 lite för dyrt för min budget :/. Men har nu också kollat på ett EMU 1616M, låter som ett bra ljudkort. Vad blir det för skillnad mellan PCI och Firewire? Vad är att rekomendera, Emu eller Focusrite?? Emu verkar ju skicka med en heldel mjukvara...

min dator är för övrigt en Acer Aspire 5020. AMD Turion 64 1,6GHz, 512 RAM.

Kort sagt ingen bra dator för musikproduktion, så vill ju ha ett ljudkort att växa i, i denna prisklass om det är möjligt.

Tack för tipsen! Guld värt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...