Warheart (oregistrerad) Postat 26 november 2007 Postat 26 november 2007 Hej, när jag ska spela in ifrån Guitar Rig 3 så försvinner disten och/eller pålagda effekter och Wave filen blir bara clean med den lilla gain jag har på från mitt ljudkort. Hur kommer det sig?
kungenavparis Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 Antagligen har du Guitar Rig som en insert och har inte bränt fast det i filen. Vilket inspelningsprogram använder du?
Warheart (oregistrerad) Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 Antagligen har du Guitar Rig som en insert och har inte bränt fast det i filen. Vilket inspelningsprogram använder du? Ja jag provade att trycka på record i just Guitar Rig, det blev inge bra. Sen provade jag med Audacity.
Biorno (oregistrerad) Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 Antagligen har du Guitar Rig som en insert och har inte bränt fast det i filen. Vilket inspelningsprogram använder du? Ja jag provade att trycka på record i just Guitar Rig, det blev inge bra. Sen provade jag med Audacity. Finns det något "Apply effects" i Audacity så gör det på wavespåret innan du exporterar.
Warheart (oregistrerad) Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 Antagligen har du Guitar Rig som en insert och har inte bränt fast det i filen. Vilket inspelningsprogram använder du? Ja jag provade att trycka på record i just Guitar Rig, det blev inge bra. Sen provade jag med Audacity. Finns det något "Apply effects" i Audacity så gör det på wavespåret innan du exporterar. Okej du vet inget annat bra inspelningsprogram annars som har innbygda effekter och så?
FELUXZ Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 Tja jag har precis samma problem :/ kan inte hitta något forum där det är någon som får det löst . ( mitt problem jag kan spela in både genom cubase och i guitar rig men när jag ska lyssna på det senare försvinner mina effecter. jag har FIREPOD ljud kort, Cubase 4a Guitar rig3 och en iMac.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.