Jump to content
Annons

Varför funkar inte multichannel på Ez Drummer


Don_tabares

Recommended Posts

Hej, har ett problem jag hoppas nån kan hjälpa mej med, kör med vista, cubase 4 och med externt ljudkort (tone port ux2) problemet är att då jag väljer multichannel så jag kan arbete med trummorna separetat så försvinner trummorna på alla spår utom på spår ett, har alltid använt mej av denna funktion då jag körde cubase Se 3. Då jag tar tillbaka till stereo så funkar trummorna som de ska och alla trummor hörs,

Då jag valt multichannel och går in i mixer fönstret ser jag också bara ett spår för hela trumsettet fast jag valt multichannel . Har jag missat något nytt i cubase 4 ? eller är det nåt annat som är galet, Mvh Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, har ett problem jag hoppas nån kan hjälpa mej med, kör med vista, cubase 4 och med externt ljudkort (tone port ux2) problemet är att då jag väljer multichannel så jag kan arbete med trummorna separetat så försvinner trummorna på alla spår utom på spår ett, har alltid använt mej av denna funktion då jag körde cubase Se 3. Då jag tar tillbaka till stereo så funkar trummorna som de ska och alla trummor hörs,

Då jag valt multichannel och går in i mixer fönstret ser jag också bara ett spår för hela trumsettet fast jag valt multichannel . Har jag missat något nytt i cubase 4 ? eller är det nåt annat som är galet, Mvh Mattias

Nytt i Cubase 4, rätt förvirrande: Du måste aktivera alla de andra kanalerna genom att klicka på den lilla minimala symbolen till höger om "e" i VST instruments-racket. När du klickar där får du upp en meny där du väljer "activate all outputs"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...