Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Undrar om fler har problem med detta: Försöker att importera en trumloop i t.ex 70 bpm på samma sätt som i Cubase LE. Men det börjar låta konstigt och loopen ligger fel. Men om jag importerar den i standardtempo 120 bpm så låter det som det skall men loopen ligger fortfarande fel. Loopen är 70 bpm. Är ganska ny vad gäller Cubase4 men har provat samma förfarande med Cubase LE och det funkar perfekt?!. Vad är det jag missar.

Har läst i manualen och försökt att hitta någon lösning på problemet utan resultat. Hoppa någon kan hjälpa mig.

Mvh. Pål

Annons
Postat
  Backspin sa:
Hej! Undrar om fler har problem med detta: Försöker att importera en trumloop i t.ex 70 bpm på samma sätt som i Cubase LE. Men det börjar låta konstigt och loopen ligger fel. Men om jag importerar den i standardtempo 120 bpm så låter det som det skall men loopen ligger fortfarande fel. Loopen är 70 bpm. Är ganska ny vad gäller Cubase4 men har provat samma förfarande med Cubase LE och det funkar perfekt?!. Vad är det jag missar.

Har läst i manualen och försökt att hitta någon lösning på problemet utan resultat. Hoppa någon kan hjälpa mig.

Mvh. Pål

Hm.

kanske missförstår dig nu med ditt problem. Men vi säger som såhär:

Om loopen är 70bpm o du spelarupp projektet ditt med ett tempo på 120Bpm så är det ju kanske inte så svårt att förstå det inte synkar!?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.