Jump to content
Annons

Logic Express 7 till 8


Louiseblues

Recommended Posts

HEJ!

Jag ställer en fråga till de som har uppdaterat från Logic Express 7 till Logic Express 8. Kommer 7:an att ligga kvar på datorn och INTE bli raderad automatiskt…? Personal i musik- och macaffärer har sagt olika. En del säger att man måste ”rename” Logic Express 7 i alla mappar och systemfiler man har, eftersom 8:an har samma namn. Andra säger att man inte behöver göra det, utan det ligger kvar ändå. Men INGEN vet riktigt eftersom ingen verkar ha gjort det i verkligheten, utan man TROR BARA och hur säkert är det… som amen i kyrkan…???

Kruxet är att i manualen för Logic Express 7 står det att man inte får ändra på namnet på mappfilerna…. Då riskerar man att förstöra. Dessutom är det ju många olika slags mappar lite överallt, gillar inte riktigt den grejen…

Jag vill inte riskera någonting innan jag köper Logic Express, för jag vill ha 7:an kvar, ifall min nuvarande dator (…2 år bara..) kanske är för slö och seg eller något annat som jag inte gillar eller fungerar med 8:an. Jag vill bara fortsätta att ha 7:an också helt enkelt.

Från Logic Pro 7 till Logic Studio är det ju inga problem eftersom det är olika namn.

NÅGON SOM VERKLIGEN VET OCH HAR GJORT DET I PRAKTIKEN????

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör båda versionerna parallelt. Måste lära mig 8:an helt innan jag överger 7:an. Jag har inte upptäckt några konstigheter i 7:an efter att ha installerat 8:an.

Jag gjorde likadant när 7:an kom - då hade jag 6:an låg kvar läääänge för säkerhets skull.

//H

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jättemycket för svar!!!!

Men min fråga är då... för extra tydlighet. Du behövde alltså inte ändra om systemmapparna utan 7:an låg alltså kvar automatiskt efter att du installerade 8:an, kan jag tolka dig så?

Du kan tolka det så, jag uppdaterade med baktanken att jag nog var tvungen att återinstallera 7:an (för jag var mitt i en mix men ville ändå leka lite), men till min glädje låg det kvar. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...