Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejhej allihopa!

Nu Ă€r det sĂ„ att jag har blivit kontaktad av en producent som hade velat leka lite med mina lĂ„tar och mixa om dom i en riktig studio! 😊

Enda problemet Àr nu att han behöver varje enskilt instrument som ett wav, AlltsÄ inte ett pattern eller sÄ utan instrumentets gÄng under hela lÄten.

T ex. hihats dÄ, vi sÀger att lÄten Àr 2 minuter lÄng, dÄ behöver jag skapa en wav fil med bara hihatsen som Àr 2 minuter lÄng som innehÄller mönstret för hihatsen under lÄten.

Lite trött sÄ förklarar sÀkert jÀttekonstigt men hoppas ni förstÄr ÀndÄ!

Ps: Detta behöver jag göra med alla instrument dÄ, har hört att det ska finnas ett enkelt sÀtt att göra detta till andra program, finns det till FL?

Tack!

• Gilla 1
Annons
  • 2 veckor senare...
Postat
CTRL+R (Redering/Export) Klicka i "split mixer tracks"

//nexustwins - mgm

stÀng av alla instrument utom ett i taget. rendera det till en wav fil sedan gör du samma sak med nÀsta pÄ playlisten. Typ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.