Jump to content
Annons

OT: Komisk incident med en fläkt...


Jimmy.H

Recommended Posts

Hallå!

Postade denna historia på VST-forumet tidigare idag men råkade glömma bort att posta den här. Så ni som är medlemmar där har kanske redan läst detta men för er andra så håll tillgodo. Det här hände mig i förmiddags:

Bakgrunden till det som hände är att en fläkt i min dator har lagt av och i väntan på att en ny ska anlända så kom jag på den smarta idén att lägga en bordsfläkt (golvmodell, rätt stor) på golvet bredvid datorn och ta av höljet på datorlådan så att den sprutade kall luft in i datorn. Det funkade väldigt bra och datorn arbetade i mkt bra temperaturer och allt var frid och fröjd...

I förmiddags satt jag och lekte lite vid datorn och drack en kopp kaffe. Helt plötsligt råkar jag stöta till kaffekoppen så att den tippar i riktning så att allt kaffe rinner rakt ner i fläkten. Detta får givetvis till följd att fläkten börjar spruta ( det SPRUTADE verkligen) kaffe rakt in i datorn samt på rummets alla väggar...

Så...där har ni en anledning till att inte använda er av externa fläktar för att kyla datorn

Efter att ha torkat ren datorn och städat rummet så kunde jag dock nöjt konstatera att datorn funkar lika bra nu som innan! 😄

Mvh

Jimmy | Elektroniskmusik.com

E-post: jimmy@elektroniskmusik.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

gahahahaha!!!!! 😄😱😉

ursäkta mig, panikkänslan måste varit ganska påtaglig för dig i det ögonblicket!

kul att höra att datorn inte dog, och att du (antagligen) inte har obehandlat trägolv som en annan...då hade det definitivt inte varit lika roligt, allt som är av flytande karaktär har nämligen en förmåga att fasta i golvet, och det enda man kan göra är väl att slipa bort det, vilket är ganska omständigt/tidsödande 😄

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...