nickponcho (oregistrerad) Postat 1 oktober 2007 Postat 1 oktober 2007 Hej! Jag har 2st Creamware A16 Ultra Professional 16-Channel AD/DA Converter. i beskrivningen står det. This CreamWare-proprietary interface format, based upon FireWire technology, offers greater transfer bandwidth than ADAT. With Z-Link, simultaneous transfer of all 16 channels at 24 bits / 96 kHz is possible. Ideal for use with all CreamWare systems that are equipped with Z-Link. Vad innebär z-link? Jag har mina kort anslutna med 8st adat toslink kablar till mina rme hammerfall 3296 kort och kan köra 48khz/24bitar max. men med z-link kan man ju köra 96/24. Kan jag ansluta dom externa creamware omvandlarna till firewire eller måste jag ha något speciellt ljudkort med z-link standard. Om så är fallet vilket/vilka kort kan ni rekommendera? finns dom i pci eller pci express eller vad? VOre jättesnällt om någon kunde hjälpa mig med detta.... MVH Nick
Claes Holmerup Postat 1 oktober 2007 Postat 1 oktober 2007 Z-link är Creamwares egen standard, så för att använda omvandlarna fullt ut, måste du ha ett Creamware-ljudkort. Det är dessvärre ingen annan som har stöd för deras Z-link...
nickponcho (oregistrerad) Postat 1 oktober 2007 Postat 1 oktober 2007 ok så om jag har 2st Creamware audiobahn 16a ultra vad behöver jag då för att kunna köra 32 in/ut i 96/24 ??? ?? MVH Nick
Claes Holmerup Postat 1 oktober 2007 Postat 1 oktober 2007 Jag har dålig koll på Creamware, men de har ju sina ljudkort som heter Scope Home, Poject och Professional, som alla verkar ha två Z-link anslutningar. Deras hemsida hittar du HÄR. 😛
nickponcho (oregistrerad) Postat 1 oktober 2007 Postat 1 oktober 2007 går det åt 2st z-link per omvandlare? det är iof 2st in eller utgångar på omvandlarna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.