Guest nickponcho Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Hej! Jag har 2st Creamware A16 Ultra Professional 16-Channel AD/DA Converter. i beskrivningen står det. This CreamWare-proprietary interface format, based upon FireWire technology, offers greater transfer bandwidth than ADAT. With Z-Link, simultaneous transfer of all 16 channels at 24 bits / 96 kHz is possible. Ideal for use with all CreamWare systems that are equipped with Z-Link. Vad innebär z-link? Jag har mina kort anslutna med 8st adat toslink kablar till mina rme hammerfall 3296 kort och kan köra 48khz/24bitar max. men med z-link kan man ju köra 96/24. Kan jag ansluta dom externa creamware omvandlarna till firewire eller måste jag ha något speciellt ljudkort med z-link standard. Om så är fallet vilket/vilka kort kan ni rekommendera? finns dom i pci eller pci express eller vad? VOre jättesnällt om någon kunde hjälpa mig med detta.... MVH Nick
Claes Holmerup Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Z-link är Creamwares egen standard, så för att använda omvandlarna fullt ut, måste du ha ett Creamware-ljudkort. Det är dessvärre ingen annan som har stöd för deras Z-link...
Guest nickponcho Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 ok så om jag har 2st Creamware audiobahn 16a ultra vad behöver jag då för att kunna köra 32 in/ut i 96/24 ??? ?? MVH Nick
Claes Holmerup Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Jag har dålig koll på Creamware, men de har ju sina ljudkort som heter Scope Home, Poject och Professional, som alla verkar ha två Z-link anslutningar. Deras hemsida hittar du HÄR. 😛
Guest nickponcho Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 går det åt 2st z-link per omvandlare? det är iof 2st in eller utgångar på omvandlarna.
Recommended Posts