fling Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Detta är kanske en simpel fråga, men jag har inte helt koll på förstärkarval till digitala trummor. Jag är på g att köpa ett litet Roland HD-1 för att klämma in i min lilla lägenhet. För det mesta blir det väl phones till men när jag lirar med andra vill jag ju ha en förstärkare till. Nu till frågan: Måste jag ha en speciellt avsedd till digitrummor eller funkar det med en gitarrförstärkare? Det skulle isf kännas mer motiverat då jag ändå behöver en ny till elgitarren. Om det fungerar, kommer ljudet påverkas ändå? Hoppas någon kan reda ut detta för mig
henrik.brunzell Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Nån lär väl kanske säga emot mig, men en gitarrförstärkare tycker jag inte är lämplig för digitaltrummor. Vill du ha utbyte av spelet, så skaffa nåt som återger hela ljudbilden. Exempel; en aktiv monitor med ett stort element, en Roland-kub eller varför inte en basförstärkare med diskantelement i?
basshole Postat 12 september 2007 Postat 12 september 2007 Roland har ju en aktiv högtalare speciellt anpassad för just HD-1. Nu är den iofs bara på 15 watt men ändå. Den ser ut såhär: ...och kan köpas t.ex HÄR.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.