Jump to content
Annons

Hjälp med ASIO4ALL/StealthPlug!


Scottckr

Recommended Posts

Tjena, skulle behöva lite hjälp... När jag använder StealthPlug med Windows så måste man använda StealthPlug som både input/output vilket gör att jag måste koppla in hörlurar i StealthPluggen, men jag vill kunna använda mina högtalare istället, någon som vet hur jag kan fixa detta? Har läst någonstans att man ska kunna fixa det med ASIO4ALL, men får inte till det >.<

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag inte testat Stealthplug och har ingen större koll på den, jag kollade tvärt upp den på IK Multimedia sidan.

Spelar du den i en sequenser? Exempelvis Cubase eller Tracktion 2.1 som följer med. Eller använder du Amplitube 2 Live (som ju också följer med)?. För som jag förstår det ska det ju gå att köra Amplitube 2 Live som stand-alone, alltså att du bara startar det och spelar med det och då ska du ju få ut ljudet i dina högtalare. Använder du Tracktion 2.1 så ställer du bara in Stealthplugens ASIO-drivers så kan du få ut ljudet i dina högtalare. Du borde ju inte behöva ASIO4ALL eftersom det står att den har egna ASIO-drivers.

Men som sagt, jag höftar bara här.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har mailet IKMultimedia tidigare och dom har sagt att ASIO-drivrutinerna bara kan användas tillsammans, alltså att du måste använda samma ljudkort för input/output, och den enda lösningen jag vet att fixa det är att använda ASIO4ALL, men som sagt så får jag det inte att funka riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Du har alltså två ljudkort?

Stealthplug och troligen det inbyggda ljudkortet på din dator?

Kör du Asio kan du inte köra ett kort för inspelning samtidigt som du spelar in från ett annat.

Kanske funkar det men latencyn kommer att vara horribel.

Koppla in högtalarna på hörlursutgången på Stealthpluggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena, skulle behöva lite hjälp... När jag använder StealthPlug med Windows så måste man använda StealthPlug som både input/output vilket gör att jag måste koppla in hörlurar i StealthPluggen, men jag vill kunna använda mina högtalare istället, någon som vet hur jag kan fixa detta? Har läst någonstans att man ska kunna fixa det med ASIO4ALL, men får inte till det >.<

Tack på förhand.

Har det löst sig med Stealthpluggen? Jag köpte precis en och har liknande problem. Har integrerat ljudkort på moderkortet,(ASUS A7V600-X) med Soundmax programvara. Jag kopplar pluggen till usbuttaget på datorn och allt är tyst, kopplar jag in mig på hörlursuttaget på pluggen får jag bra ljud i lurarna, men kopplar jag pluggen till mina PC högtalare (Cambridge Soundworks Henry Kloss) får jag ett fruktansvärt brus. Låter mycket illa. Är det någon som vet mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...