Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har suttit i 3 dar nu med att försöka få igång mitt EMU 1212M utan resultat.

Trodde det kanske var en konflikt med Creatives Audigy som jag hade i datorn,så jag tog ut det och installerade om windows xp,men icke!

När jag installerat drivisarna "hänger" sig datorn med 20 sekunders intervall,musen "stelnar" och tangent bordet med.

Detta håller i sig i 1 sekund ungefär........skumt!

När jag försöker spela upp ljud får jag hemska dropouts och spikar ungefär som när man har för låg latency intsällt i asio.

Jag har samma IRQ för ljudkortet och något som heter ; Intel® 82801FB/FBM USB Universial Host Controller - 265A

Har tittat runt för info. och överallt står det att man ska kolla om man har en IRQ konflikt,men jag hittar ingen info om hur man ändrar adress....?

Har hämtat senaste upgraderingen av drivisar men den hittar ingen produkt att uppgradera????

Någon som känner igen detta och kan ge mig en hjälpande hand?

Redigerat av hogweed
Annons
Postat

Vet inte om det hjälper så mycket, men hos detta kort kan olika versioner mellan drivrutinen och mixern (emu patchmix dsp)

ge dåliga resultat. Bästa tipset (från mig) är att avinstallera allt som är relaterat till korten, plocka ut dem och starta om.

Kolla sen om det finns drivrutiner liggande i nån temp-katalog (det kan hända), i annat fall är det bara att installera

igen, med nya fräscha drivrutiner. Samt att hoppas på att det funkar.

Ska man ge sig en eventuell konflikt med IRQ-nummer, så är nog den enklaste lösningen att flytta på kortet från en

PCI-plats till en annan. Manualen till moderkortet kan även berätta om hur resurserna är fördelade.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.