Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ dÀr.

Jag Àr sÀkert inte den första som undrat detta. Har kollat runt i forumet men inte lyckats hitta det. Hoppas ni har överseende.

För att fÄ in en lÀngre audio-fil i reason och inte behöva köra den frÄn början varje gÄng, mÄste jag dÄ klippa upp den i delar i ett annat program? Finns det inget bÀttre sÀtt?

Tacksam för hjÀlp.

Annons
Postat
HallÄ dÀr.

Jag Àr sÀkert inte den första som undrat detta. Har kollat runt i forumet men inte lyckats hitta det. Hoppas ni har överseende.

För att fÄ in en lÀngre audio-fil i reason och inte behöva köra den frÄn början varje gÄng, mÄste jag dÄ klippa upp den i delar i ett annat program? Finns det inget bÀttre sÀtt?

Tacksam för hjÀlp.

TyvĂ€r... 😆

Klipp smÄ delar och in i DrRex sÄ blir det inte sÄ lÄnga vÀntetider (och skriv o gnÀll pÄ propellerhead).

• 2 veckor senare...
Mollin (oregistrerad)
Postat
HallÄ dÀr.

Tacksam för hjÀlp.

TyvĂ€r... 😉

Klipp smÄ delar och in i DrRex sÄ blir det inte sÄ lÄnga vÀntetider (och skriv o gnÀll pÄ propellerhead).

Klippa upp den i ett program som ReCycle? 😼 Jefla meck med bars, tempo, klickljud!

Postat

Ptja, alla samplare fungerar sÄ att de börjar spela samplingen nÀr den fÄr midi input. Det spelar ingen roll om du anvÀnder Reason, HALion, Kontakt, EXS24, Gigasampler, Akai-maskiner, E-MU, whatever...

Sampling Àr inte audiospÄr. Dela upp ljudfilen till flera wav-samplingar och trigga samplaren lite oftare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.