Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har installerat några nya plugar, men får inte upp som i plugmenyn i cubase, precis som att dom inte finns... någon som vet vad som är fel?

har en fråga till... hur gör man för att spela in ett redan befintligt spår på en ny kanal i cubase? när jag har många spår med guitarrig 2 suger ju det en del kraft. så jag skulle vilja kunna bussa över och spela in Audio på en ny kanal så att jag inte behöver ha igång alla pluggar hela tiden. Är ju inga problem att göra i protools men hur fan funkar det i cubase utan att behöva dra sladdar och skit? måste väl gå att bussa om i datorn? hörde nått om nån plug man kunde använda, men kommer inte ihåg vad den heter...

tack på förhand

Annons
Postat
Har installerat några nya plugar, men får inte upp som i plugmenyn i cubase, precis som att dom inte finns... någon som vet vad som är fel?

har en fråga till... hur gör man för att spela in ett redan befintligt spår på en ny kanal i cubase? när jag har många spår med guitarrig 2 suger ju det en del kraft. så jag skulle vilja kunna bussa över och spela in Audio på en ny kanal så att jag inte behöver ha igång alla pluggar hela tiden. Är ju inga problem att göra i protools men hur fan funkar det i cubase utan att behöva dra sladdar och skit? måste väl gå att bussa om i datorn? hörde nått om nån plug man kunde använda, men kommer inte ihåg vad den heter...

tack på förhand

Fråga 1: Kolla att pluggarna verkligen har hamnat i vst mappen. Annars dra in dem dit.

Fråga 2:

Vet inte vilken version du har av Cubase men du kan frysa spåret i dom senare versionerna.

Annars kan du göra en export på bara det spåret och lägga den exporterade filen på ett track.

Pluggen du söker heter tapeit

Postat

ok, jag kör cubase sx3 så det borde väl vara tillräckligt nytt. hur gör man då för att frysa spåret? och kan man då sedan ta bort pluggen och få tillbaka lite prosessorkraft? så dumt att man inte kan skicka utgången på kanalen till ingången på en ny kanal och bara spela in det...

tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.