Jump to content
Annons

Högtalare utan kontakt


Erkii

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett par gamla högtalare som jag tänkte försöka använda mig lite av. Dessa högtalare tillhörde en Sharp stereo för hundra år sen som är kasserad för länge sen. Det är koppartråd som ände som man tvinnade ihop och körde in ibak på stereon.

Nu har jag ingen förstärkare eller stereo som man kan stoppa in högtalarsladden utan någon kontakt. Går det att sätta på någon kontakt, eller förlorar jag ljudkvalité då? Är det bättre att köpa sig en förstärkare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har ett par gamla högtalare som jag tänkte försöka använda mig lite av. Dessa högtalare tillhörde en Sharp stereo för hundra år sen som är kasserad för länge sen. Det är koppartråd som ände som man tvinnade ihop och körde in ibak på stereon.

Nu har jag ingen förstärkare eller stereo som man kan stoppa in högtalarsladden utan någon kontakt. Går det att sätta på någon kontakt, eller förlorar jag ljudkvalité då? Är det bättre att köpa sig en förstärkare?

Högtalarna lär ju inte vara aktiva så någon form av förstärkare måste du ha. Annars får du inget ljud i dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där sa du något! Det stämmer nog bra det.

Beggade förstärkare kostar ju inte många ören. Jag behöver i princip bara för att koppla in dessa par. Är denna något att ha? http://www.blocket.se/vi/12171127.htm?ca=10_s

Är det 2 högtalare som förstärkaren ovan är kapabel till att ta?

Hej!

Jag har ett par gamla högtalare som jag tänkte försöka använda mig lite av. Dessa högtalare tillhörde en Sharp stereo för hundra år sen som är kasserad för länge sen. Det är koppartråd som ände som man tvinnade ihop och körde in ibak på stereon.

Nu har jag ingen förstärkare eller stereo som man kan stoppa in högtalarsladden utan någon kontakt. Går det att sätta på någon kontakt, eller förlorar jag ljudkvalité då? Är det bättre att köpa sig en förstärkare?

Högtalarna lär ju inte vara aktiva så någon form av förstärkare måste du ha. Annars får du inget ljud i dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det är en stereoförstärkare, så kan du använda den till två högtalare. 😉

Där sa du något! Det stämmer nog bra det.

Beggade förstärkare kostar ju inte många ören. Jag behöver i princip bara för att koppla in dessa par. Är denna något att ha? http://www.blocket.se/vi/12171127.htm?ca=10_s

Är det 2 högtalare som förstärkaren ovan är kapabel till att ta?

Hej!

Jag har ett par gamla högtalare som jag tänkte försöka använda mig lite av. Dessa högtalare tillhörde en Sharp stereo för hundra år sen som är kasserad för länge sen. Det är koppartråd som ände som man tvinnade ihop och körde in ibak på stereon.

Nu har jag ingen förstärkare eller stereo som man kan stoppa in högtalarsladden utan någon kontakt. Går det att sätta på någon kontakt, eller förlorar jag ljudkvalité då? Är det bättre att köpa sig en förstärkare?

Högtalarna lär ju inte vara aktiva så någon form av förstärkare måste du ha. Annars får du inget ljud i dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...