Jump to content
Annons

RME Fireface 400


SirThoms

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis köpt ett Fireface 400 rack som kommer inom en vecka. Jag undrar dock om det behövs ett speciellt firewire kort för att det ska fungera felfritt? Blev tipsad om ett "TM data Firelink 400" som kostar 395 kr. Har ju redan ett som jag köpte nyss för 250kr, "1394 Net adaptor" eller nåt heter det. Behöver jag köpa det bättre? Jag kör mest med gigastudio 3 och cubase SX 3.

Går det bra att koppla in mina aktiva "behringer truth B2031" monitorer direkt i kortet också?

Tack!

Thomas

Redigerat av SirThoms
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Allt finns att läsa på RME:s hemsida, om man är otålig och inte vill vänta på att andra ska leta upp informationen... 🙂

Nåja - efter denna fina pik, kan jag ju nämna att du självklart kan koppla aktiva monitorer direkt till lineutgångar på interfacet.

HÄR kan du se lite om olika Firewire-kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har precis köpt ett Fireface 400 rack som kommer inom en vecka. Jag undrar dock om det behövs ett speciellt firewire kort för att det ska fungera felfritt? Blev tipsad om ett "TM data Firelink 400" som kostar 395 kr. Har ju redan ett som jag köpte nyss för 250kr, "1394 Net adaptor" eller nåt heter det. Behöver jag köpa det bättre? Jag kör mest med gigastudio 3 och cubase SX 3.

Går det bra att koppla in mina aktiva "behringer truth B2031" monitorer direkt i kortet också?

Tack!

Thomas

Tja, det lättaste är väl att testa med ditt befintliga kort som också borde fungera fint, det är ju IEEE 1934 standard, dvs firewire.

Att koppla monitorerna direkt torde inte heller vara några problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått hem mitt fireface 400 och det fungerar otroligt bra. Bästa jag någonsin haft. Har däremot ett problem när jag kör gigastudio 3 tillsammans med cubase SX 3. Ibland blir det korta stop eller buggar i MIDI signalerna. Kan t.ex helt plötsligt spelas upp ett par toner starkt när jag spelar piano. Och ibland blir det ingen signal på en av tonerna jag spelar. När jag kör enbart gigastudio 3 så funkar det helt perfekt. Någon som vet vad det kan bero på??

/Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...