Jump to content
Annons

Kompakt och samplingsformat


kinglouie

Recommended Posts

Hej!

Har kollat på EWQL SO Silver som verkar vara i min prisklass, och den levereras med Kompakt. Eftersom jag inte har någon tidigare erfarenhet av samplers så undrar jag om Kompakt tar de vanligaste formaten som finns idag på samplingsskivor etc, eller måste man slå till med Kontakt 2 eller Reason, fast jag egentligen inte gillar "att skruva" fram olika ljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

EWQL SO Silver är en av de samplingspaket jag ångrar att jag köpte. Stråkarna är rätt trista och inte särskilt spelbara. De funkar till långsamt svepande arrangemang men inte till snabbar vändningar.

Kompakt är den spelare som används för att spela upp samplingarna. EWQL SO Silver kan köras som stand-alone eller som plugg. Det är inte ett fristående program som du kan använda till en massa andra saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

EWQL SO Silver är en av de samplingspaket jag ångrar att jag köpte. Stråkarna är rätt trista och inte särskilt spelbara. De funkar till långsamt svepande arrangemang men inte till snabbar vändningar.

Kompakt är den spelare som används för att spela upp samplingarna. EWQL SO Silver kan köras som stand-alone eller som plugg. Det är inte ett fristående program som du kan använda till en massa andra saker.

Ok, vad använder du för program som du tycker är bra då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är du ute efter?

Orkesterinstrument rent allmänt? Eller nåt specifikt?

Eller en samplespelare?

Stråkarna i EWQLSOSE är inte så där jättekul. Resten av instrumenten är hyfsade, men å andra sidan finns det gott om oboer, pukor, horn, flöjter och annat att hämta hem gratis från nätet.

I övrigt kör jag Reason och Kontakt 2. Där följer det med rätt hyfsade orkesterbibliotek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är jag ute efter stråkar till mina poplåtar, men även intresserad av "smör och bröd"ljud, som man kan ha till hand när man komponerar. Har kollat lite på reason, men det känns mest som det är kul för de som tycker om att skruva fram artificiella ljud. Jag gissar att det är en sampler jag skall ha, och då kanske det är Kontakt 2, som är min grej?

Var tvungen att reda ut det där med Kompakt-samplern i EWQLSOSE, tack för informationen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker i så fall det låter som Reason kunde passa bättre. Ljudbiblioteket som följer med är mycket bra och användbart. Betydligt mer användbara stråkar för pop än i EWQLSOSE. Plus allt annat som finns där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...