Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan gott folk.. sitter i dagarna å demotestar ebaleton och sonar..

Jag har en sak jag haft svårt att få grepp om..

Hur får man muli out på instrument i ableton?

hitar inget sätt att få fram alla utgångar i et instrument.

// B

Annons
Postat (redigerat)

Jag fattar inte riktigt vad du menar.

Men testa att klicka på aktiveringsknappen på dina spår samtidigt som du hållerner ctrltangenten.

Redigerat av Lådan
Postat

jag skall försöka förklara kort och enkelt. när du satt in ett VSTi instrument på en midikanal tex "4-midi". sedan öppnar du så många audiokanaler som du önskar som output från din plugg.

gå till audio kanalens input och sätt den till "4-midi" sen sedan väljer du pluggens output kanal i den undre menyn. dessa kommer outomatiskt dit när du sätter 4-midi som kanalens input.

mycket lätt men svårt att förklara med ord;)

hoppas du fixar det.

tja!

Postat

Mycket lätt men tyvärr mycket svårt att svara på när man inte sitter med programmet. Finns oerhörda routingsmöjligheter i Live. Men din MIDI-kanal bör skicka ljudet till fyra andra kannaler i ditt fall. Du behöver ange dessa det är dock viktigt att du sätter In istället för auto eller off för att du ska få något ljud. Svårt att beskriva exat när jag inte ser det framför mig.

Men även demoversionen har en manual och även lektioner. Kolla på routing.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.