Pickadoll Postat 17 juni 2007 Postat 17 juni 2007 Jag har ganska nyss köpt ett Presonus Fireboxljudkort men som jag inte får att fungera. Lampan som ska lysa blåt lyser rött hela tiden. Jag har kopplat som det står i manualen. Har formaterat om datorn. Om installerat ljudkortet tre gånger, men ingenting blir bättre. Helt knäpptyst. Då jag går på ljud och ljudenheter på kontrollpanelen så står det "ingen ljudenhet" och går inte trycka eller ändra någonting precis som att datorn inte märkt att ljudkortet är inkopplat. Men på avancerat så står det att Presonus Firebox funkar korrekt. Skumt!! När jag installerat Cubase LE och startar det så står det att det inte finns något ljud. Om någon vet vad problemet kan vara får gärna skriva till mig eller höra av sig på något sätt. BLir tokig, vill ju börja spela in mina låtar någon gång 🙂 DATOR: AMD Athlon 64 3800+, 1gig ram, NVIDIA Geforce 6600 GT
alexfree Postat 14 september 2007 Postat 14 september 2007 Jag har ganska nyss köpt ett Presonus Fireboxljudkort men som jag inte får att fungera.Lampan som ska lysa blåt lyser rött hela tiden. Jag har kopplat som det står i manualen. Har formaterat om datorn. Om installerat ljudkortet tre gånger, men ingenting blir bättre. Helt knäpptyst. Då jag går på ljud och ljudenheter på kontrollpanelen så står det "ingen ljudenhet" och går inte trycka eller ändra någonting precis som att datorn inte märkt att ljudkortet är inkopplat. Men på avancerat så står det att Presonus Firebox funkar korrekt. Skumt!! När jag installerat Cubase LE och startar det så står det att det inte finns något ljud. Om någon vet vad problemet kan vara får gärna skriva till mig eller höra av sig på något sätt. BLir tokig, vill ju börja spela in mina låtar någon gång DATOR: AMD Athlon 64 3800+, 1gig ram, NVIDIA Geforce 6600 GT har du fått det att fungera?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.