Gaski (oregistrerad) Postat 29 augusti 2004 Postat 29 augusti 2004 Jag har ett miditrack som jag spelar upp med ett VST instrument (Kontakt) i Cubasis VST 4.0. NÀr jag vill göra en wav fil sÄ spelar jag först in allt i ett audiotrack och sedan tÀnkte jag köra en export. Problemet Àr att audiotracket inte lÄter likadant som miditracket med VST instrumentet. Man hör att det Àr samma VST instrument men det lÄter vÀldigt 'burkigt'. Hur ska jag göra för att fÄ bort det 'burkiga' ljudet?
Lundin Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 (redigerat) Har du möjligtvis anvÀnt 2st exakt likadana ljud upplagda i Kontakt som spelar exakt samtidigt och exporteras pÄ samma kanal? Redigerat 30 augusti 2004 av demoniqus
Gaski (oregistrerad) Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 DÄ borde det vÀl lÄta konstigt Àven nÀr jag spelar upp miditracket? Som jag kan se det Àr det bara ett instrument i Kontakt, det lÄter bra nÀr man spelar upp det direkt. Det blir endast fel i audiotracket. Volymen Àr lÀgre, det lÄter som om mikrofonerna har flyttat tvÄ meter bort och som om man har spelat in det i en liten metallburk...
Lindeberg Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 (redigerat) DĂ„ borde det vĂ€l lĂ„ta konstigt Ă€ven nĂ€r jag spelar upp miditracket? Som jag kan se det Ă€r det bara ett instrument i Kontakt, det lĂ„ter bra nĂ€r man spelar upp det direkt. Det blir endast fel i audiotracket. Volymen Ă€r lĂ€gre, det lĂ„ter som om mikrofonerna har flyttat tvĂ„ meter bort och som om man har spelat in det i en liten metallburk... Med risk för att lĂ„ta dum, men du mickar vĂ€l inte upp och spelar in dina vsts den vĂ€gen? đ Redigerat 30 augusti 2004 av Disco Dan
Gaski (oregistrerad) Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 Nej absolut inte đ Det var bara för att ge en bild av hur det lĂ„ter och vad jag menar med 'burkigt' ljud.
Lundin Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 (redigerat) Det lĂ„ter ju som FasutslĂ€ckning..har du gĂ„tt igenom alla ingĂ„ngar i din ev. kontrollpanel för ditt ljudkort sĂ„ inte nĂ„gon utgĂ„ng blir Ă„termatad till samma ingĂ„ng internt ?... ..Nu kommer jag inte ihĂ„g hur exportfunktionen fungerade pĂ„ gamla VST.. men den gör ju nĂ„gon form av bounce sĂ„ Ă€ven om du inte spelar in i vanlig mening kan det ju hĂ€nda nĂ„gon gömd instĂ€llning skapar ditt problem. Edit: En borttagen konstig formulering som jag sjĂ€lv inte förstod... đ Redigerat 30 augusti 2004 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.