Jump to content
Annons

Burkigt ljud vid inspelning (Cubasis VST 4.0)

Recommended Posts

Gaski (oregistrerad)
Postat

Jag har ett miditrack som jag spelar upp med ett VST instrument (Kontakt) i Cubasis VST 4.0. NÀr jag vill göra en wav fil sÄ spelar jag först in allt i ett audiotrack och sedan tÀnkte jag köra en export. Problemet Àr att audiotracket inte lÄter likadant som miditracket med VST instrumentet. Man hör att det Àr samma VST instrument men det lÄter vÀldigt 'burkigt'. Hur ska jag göra för att fÄ bort det 'burkiga' ljudet?

Annons
Gaski (oregistrerad)
Postat

Det blir ÀndÄ burkigt :rolleyes:

Postat (redigerat)

Har du möjligtvis anvÀnt 2st exakt likadana ljud upplagda i Kontakt som spelar exakt samtidigt och exporteras pÄ samma kanal?

Redigerat av demoniqus
Gaski (oregistrerad)
Postat

DÄ borde det vÀl lÄta konstigt Àven nÀr jag spelar upp miditracket?

Som jag kan se det Àr det bara ett instrument i Kontakt, det lÄter bra nÀr man spelar upp det direkt. Det blir endast fel i audiotracket. Volymen Àr lÀgre, det lÄter som om mikrofonerna har flyttat tvÄ meter bort och som om man har spelat in det i en liten metallburk...

Postat (redigerat)
DÄ borde det vÀl lÄta konstigt Àven nÀr jag spelar upp miditracket?

Som jag kan se det Àr det bara ett instrument i Kontakt, det lÄter bra nÀr man spelar upp det direkt. Det blir endast fel i audiotracket. Volymen Àr lÀgre, det lÄter som om mikrofonerna har flyttat tvÄ meter bort och som om man har spelat in det i en liten metallburk...

Med risk för att lĂ„ta dum, men du mickar vĂ€l inte upp och spelar in dina vsts den vĂ€gen? 😉

Redigerat av Disco Dan
Gaski (oregistrerad)
Postat

Nej absolut inte 😉

Det var bara för att ge en bild av hur det lÄter och vad jag menar med 'burkigt' ljud.

Postat (redigerat)

Det lÄter ju som FasutslÀckning..har du gÄtt igenom alla ingÄngar i din ev. kontrollpanel för ditt ljudkort sÄ inte nÄgon utgÄng blir Ätermatad till samma ingÄng internt ?...

..Nu kommer jag inte ihÄg hur exportfunktionen fungerade pÄ gamla VST.. men den gör ju nÄgon form av bounce sÄ Àven om du inte spelar in i vanlig mening kan det ju hÀnda nÄgon gömd instÀllning skapar ditt problem.

Edit: En borttagen konstig formulering som jag sjĂ€lv inte förstod... 🙂

Redigerat av demoniqus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.