Jump to content
Annons

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Kan man inte välja kbps i Audacity?

Tidigare hade jag ett Steinberg-program när jag skulle omvsandla Wav till mp3. Det ingick en variant från början i datorn/ljudkortet, men när jag hade gjort om 20 wav till mp3 kom det upp en text att jag skulle betala ett antal hundra för att fortsätta kunna göra om wav till mp3.

Fick då tipset om Audacity, vilket är ett freeware. Till en början fungerade det inte alls att göra om till mp3 från wav i det programmet, men när jag hittade Lane-encod.dll-delen i datorn så kunde jag trixa och få till mp3 av wav. Konstigt nog hittade inte datorn denna dll när jag satte den på "Sök" i alla filer. Hursomhelst, jag märkte att mp3:n automatiskt blir i 128 kbps.

FRÅGA: Kan jag inte i Audacity någonstans välja kbps, som jag kunde i Steinberg, till t.ex 256 kbps?

😉

:musik

Annons
Postat
FRÅGA: Kan jag inte i Audacity någonstans välja kbps, som jag kunde i Steinberg, till t.ex 256 kbps?

Redigera->Inställningar->filformat

Därnere så finns inställningen 128kbit/s. Du kan ändra den till vad du vill ha filen till.

Detta med en brasklapp om att det är Linux jag kör. Vet inte riktigt om det är samma i Windows men det borde det vara.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.