Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har stött pĂ„ en otroligt störig sak nu đŸ˜±

NÀr jag laddar en sample i NNXT:n sÄ vill ja ha den pÄ tex. tangenten C3, ENBART.

Detta har fungerat utmÀrkt förrut, man drar ju bara ihop den lÄnga "raden" sÄ att det Àr markerat

enbart vid C3.

Men nu vill inte NNXT att det ska gÄ nÄgot bra. Jag mÄste dra den vÀnstra pilen ett steg lÀngre till vÀnster (B3) för att den ska reagera pÄ klaviaturens C3. Alternativt lÄta den vara kvar pÄ markeringen C3 och sedan trycka pÄ tangenten C3#.

Har installerat om drivrutiner till min m-audio ozonic utan resultat.

Jag har Àven kollat 10 gÄnger sÄ att rootkey Àr pÄ rÀtt plats.

Ska man behöva installera om reason? Jag vet att det gÄr att sprara favoriter sÄ man inte mÄste lÀgga in alla dom igen sen men det Àr bra segt i vilket fall :/

mvh!

Annons
Postat
Hej!

Har stött pĂ„ en otroligt störig sak nu đŸ˜±

NÀr jag laddar en sample i NNXT:n sÄ vill ja ha den pÄ tex. tangenten C3, ENBART.

Detta har fungerat utmÀrkt förrut, man drar ju bara ihop den lÄnga "raden" sÄ att det Àr markerat

enbart vid C3.

Men nu vill inte NNXT att det ska gÄ nÄgot bra. Jag mÄste dra den vÀnstra pilen ett steg lÀngre till vÀnster (B3) för att den ska reagera pÄ klaviaturens C3. Alternativt lÄta den vara kvar pÄ markeringen C3 och sedan trycka pÄ tangenten C3#.

Har installerat om drivrutiner till min m-audio ozonic utan resultat.

Jag har Àven kollat 10 gÄnger sÄ att rootkey Àr pÄ rÀtt plats.

Ska man behöva installera om reason? Jag vet att det gÄr att sprara favoriter sÄ man inte mÄste lÀgga in alla dom igen sen men det Àr bra segt i vilket fall :/

mvh!

Funkar det inte om du först dra ner den frÄn höger och sen drar ner frÄn vÀnster ocksÄ. DÄ blir den sÄ smal att den bara hamnar över en tangent. Börjar man frÄn vÀnster sÄ brukar "raden" bli tvÄ tangenter bred.

Postat
Funkar det inte om du först dra ner den frÄn höger och sen drar ner frÄn vÀnster ocksÄ. DÄ blir den sÄ smal att den bara hamnar över en tangent. Börjar man frÄn vÀnster sÄ brukar "raden" bli tvÄ tangenter bred.

nepp đŸ˜±

jag har testat allt nu kÀnns det som. det Àr vÀl inte svÄrare Àn att man fÄr lÀgga "noten" ett steg Ät fel hÄll hela tiden. men det Àr bra störigt!

Postat

haha đŸ€Ș

det var mitt fel. jag som hade fel "mjukvaruknapp" instĂ€llt pĂ„ klaviaturet 😄

zone 4 ska det vara nÀr man kör reason.

sÄ. nu kan jag ÄtergÄ till att vara glad igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.