Jump to content
Annons

Guitar rig 2 och Slipknots ljud?


MrDweeb

Recommended Posts

Hej!

Jag är inte så väldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 så jag undrar om någon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ännu bättre är om någon skulle ha en bank att dela med sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag är inte så väldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 så jag undrar om någon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ännu bättre är om någon skulle ha en bank att dela med sig.

Det blir nog svårt, Guitar Rig är ju inte det bästa till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den går att använda men det går inte att spara presets och du får stå ut med ett brus var 60:e sekund. Här har du ett ljudklipp:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=404561

Det är låten som heter Metis (Final pre vocals) som är inspelad med revalverII, (klicka på Hifi)

Det som är lite bra också med revalver är att det är en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar från Guitar Rig eller nån annan simulator.

Annars så tror jag att slipnot kör Line6 så du kommer nog långt med en Pod också.

Lycka till 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har laddat ner en demo av Guitar Rig 2 från Native. Men vad den brusar när man

kör på med dist. Den går ju inte att använda. Den har visserligen någon noise

reduction del, men by default brus brus brus. Skulle satsa mer på en vanlig multipedal

som man kan ta med till sommarstugan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har laddat ner en demo av Guitar Rig 2 från Native. Men vad den brusar när man

kör på med dist. Den går ju inte att använda. Den har visserligen någon noise

reduction del, men by default brus brus brus. Skulle satsa mer på en vanlig multipedal

som man kan ta med till sommarstugan.

Håller med, Guitar Rig är helt oanvändbart till metal. Det går att få sjyssta cleanljud och så, men distarna låter transistorradio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag är inte så väldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 så jag undrar om någon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ännu bättre är om någon skulle ha en bank att dela med sig.

Det blir nog svårt, Guitar Rig är ju inte det bästa till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den går att använda men det går inte att spara presets och du får stå ut med ett brus var 60:e sekund. Här har du ett ljudklipp:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=404561

Det är låten som heter Metis (Final pre vocals) som är inspelad med revalverII, (klicka på Hifi)

Det som är lite bra också med revalver är att det är en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar från Guitar Rig eller nån annan simulator.

Annars så tror jag att slipnot kör Line6 så du kommer nog långt med en Pod också.

Lycka till 😉

Det lät ju snorbra ju, mycket bättre än det man hört från både guitarrigg och amplitube. Är det du som har spelat in?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nog svårt, Guitar Rig är ju inte det bästa till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den går att använda men det går inte att spara presets och du får stå ut med ett brus var 60:e sekund. Här har du ett ljudklipp:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=404561

Det är låten som heter Metis (Final pre vocals) som är inspelad med revalverII, (klicka på Hifi)

Det som är lite bra också med revalver är att det är en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar från Guitar Rig eller nån annan simulator.

Annars så tror jag att slipnot kör Line6 så du kommer nog långt med en Pod också.

Lycka till 😉

Och hur fick du till det ljudet? Sitter och pillar med demon just nu men blir inte riktigt nöjd där heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag är inte så väldigt duktig att pilla ljud i guitar rig 2 så jag undrar om någon vet om man kan pilla till ett tungt och bra ljud - typ Slipknot - i det. Ännu bättre är om någon skulle ha en bank att dela med sig.

Det blir nog svårt, Guitar Rig är ju inte det bästa till metal, men ladda ner demon till RevalverII, den går att använda men det går inte att spara presets och du får stå ut med ett brus var 60:e sekund. Här har du ett ljudklipp:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=404561

Det är låten som heter Metis (Final pre vocals) som är inspelad med revalverII, (klicka på Hifi)

Det som är lite bra också med revalver är att det är en Svensk produkt, den kostar 1400:- och 25% billigare om du uppgraderar från Guitar Rig eller nån annan simulator.

Annars så tror jag att slipnot kör Line6 så du kommer nog långt med en Pod också.

Lycka till 🙂

Det lät ju snorbra ju, mycket bättre än det man hört från både guitarrigg och amplitube. Är det du som har spelat in?

Nej, det är nån snubbe från deras forum, men det är inte så svårt att få bra ljud med revalver, funkar som en riktig gitarrstärkare, men tänk på att du måste ha en bra di-box med minst en megaohm impedans. Om några månader ska de släppa en metal-pack med bl. annat ENGL Savage, Diesel och lite andra

godingar. 😱

Grejen är att du laddar in impulsfiler med högtalare/mikar, det är det som låter bra tycker jag, och du kan ladda ner en drös med impulsfiler på nätet. Den inspelningen är gjord med nån impuls som inte följer med programmet.

Redigerat av Frank Zappa
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade den här trevliga tråden och laddade ner deras demo , det låter trevligt som fan, men hur laddar jag in presets med filändelsen .revalver i programmet.

Det är nog till Revalver 1 och inte 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...