Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Njae, det är nog bara så att du ger dem rätten till att göra precis vad de vill med videosnutten du skickar in. Och att de får publicera en redigerad film tillsammans med ditt namn och foto. För att på så vis kunna göra åtlöje av nervösa eller halvbra sångare i kommande program, reklam-filmer och dvd-utgåvor. 😄

Postat

Hej!

Jag har bara lusläst första sidan och har därför inte satt mig i i några eventuella finstälta regler. Men för mig är mitt första spontana intryck det att det är ganska klart och tydligt skrivet det jag har läst. Innebörden är också klar och tydlig så som jag ser det:

Du avsäger dig rättigheterna för all framtid när det gäller bl.a. bilder, videoklipp, skriftlig motivering m.m.

TV4 har enligt deras text, rätt att -"fritt förfoga över materialet genom att framställa exemplar och tillgängliggöra materialet för allmänheten i alla nutida och framtida medier i alla territorier utan begränsning i tiden".

TV4 har också rätt att -"använda materialet i reklam, bearbeta materialet, samt överlåta rättigheterna till materialet vidare".

Om du känner dig osäker och verkligen vill vara säker så kan du ju alltid läsa upp TV4:as villkor för en jurist eller en advokat.

De ställer de säkert upp kostnadsfritt om du ber lite snällt. Det här är ju inga konstigheter och tar max 5 minuter för dem

att ge dig besked!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.