Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjoflöjt!

Tänkte bara kolla med er veteraner om det är någon som har någon erfarenhet av att synka Reason med exempelvis Live eller en annan kopia av reason med två laptops? Tänkte att det vore en cool grej att göra om man bara vill improvisera lite med en polare men jag undrar lite specifikt HUR man gör och OM det går ;P jag har mina tvivel faktiskt..

Om ni har testat något liknande tell me all about it, om ni dessutom har musik från tillfället eller kanske en taskig webcamvideo vore det ju great. Vi kan starta trend att camma och ta upp ljudet från improviserade laptopjams och börja posta 😮

Annons
Postat (redigerat)
Tjoflöjt!

Tänkte bara kolla med er veteraner om det är någon som har någon erfarenhet av att synka Reason med exempelvis Live eller en annan kopia av reason med två laptops? Tänkte att det vore en cool grej att göra om man bara vill improvisera lite med en polare men jag undrar lite specifikt HUR man gör och OM det går ;P jag har mina tvivel faktiskt..

Om ni har testat något liknande tell me all about it, om ni dessutom har musik från tillfället eller kanske en taskig webcamvideo vore det ju great. Vi kan starta trend att camma och ta upp ljudet från improviserade laptopjams och börja posta 😄

Tja!

Jag är helt klart på ett Reason Jam, det vore riktigt kul! Vart bor du? Jag bor i Örebro

Man kan synka Reason med Reason på en annan dator upp till 8 gånger, alltså med 8 laptops totalt. Allt synkas via midi.

Man behöver lite PA grejer + annat smått och gått förutom "grundsgrejerna" som tex dator mm.

Peff och grabbarna hade just ett sådant Jam för inte så länge sen och han har lagt upp en tydlig beskrivning vad man behöver och vilka inställningar man måste göra, vilket inte är svåra inställningar.

Han har även lagt upp ett gäng bilder från jammet.

Men som sagt det vore sjukt kul med ett Reason Jam!

www.peff.com

Redigerat av Serious
Postat (redigerat)
Tjoflöjt!

Om ni har testat något liknande tell me all about it, om ni dessutom har musik från tillfället eller kanske en taskig webcamvideo vore det ju great. Vi kan starta trend att camma och ta upp ljudet från improviserade laptopjams och börja posta 😲

Tja!

Jag är helt klart på ett Reason Jam, det vore riktigt kul! Vart bor du? Jag bor i Örebro

Man kan synka Reason med Reason på en annan dator upp till 8 gånger, alltså med 8 laptops totalt. Allt synkas via midi.

Man behöver lite PA grejer + annat smått och gått förutom "grundsgrejerna" som tex dator mm.

Peff och grabbarna hade just ett sådant Jam för inte så länge sen och han har lagt upp en tydlig beskrivning vad man behöver och vilka inställningar man måste göra, vilket inte är svåra inställningar.

Han har även lagt upp ett gäng bilder från jammet.

Men som sagt det vore sjukt kul med ett Reason Jam!

www.peff.com

Toppen! Hade glömt den artikeln helt och hållet 😆

Jag bor i sthlm så har du vägarna förbi borde vi hyra någon lokal och dra ihop några stycken reasongubbs 🙂

Jag hoppas bara man har improvisationsskillz nog ;P

Edit: Peff.com ligger nere 😆

Redigerat av Anso
Postat
Toppen! Hade glömt den artikeln helt och hållet 😉

Jag bor i sthlm så har du vägarna förbi borde vi hyra någon lokal och dra ihop några stycken reasongubbs 🙂

Edit: Peff.com ligger nere 🙁

Ok jodå jag har inte svårt att ta mig till sthlm men har tyvärr ingen laptop nu, kör med stationär tyvärr. Men så fort jag köpt en laptop så är det inga problem. Under tiden får man träna upp improvisationsskillzen 😎. Intervjun med The Bays var inspirerande som finns uppe på propparnas hemsida.

Peffs sida är uppe nu!

Postat
Toppen! Hade glömt den artikeln helt och hållet 😳

Edit: Peff.com ligger nere 😄

Ok jodå jag har inte svårt att ta mig till sthlm men har tyvärr ingen laptop nu, kör med stationär tyvärr. Men så fort jag köpt en laptop så är det inga problem. Under tiden får man träna upp improvisationsskillzen 🙂. Intervjun med The Bays var inspirerande som finns uppe på propparnas hemsida.

Peffs sida är uppe nu!

Ja jag fick sjukt lust att spela i ett improvisations band då 😄 ett improvisationsdansmusikband skulle slå hårt i sverige och klubbvärlden.. vi behövs!

En laptop känns som ett givet köp, jag har ingen stationär utan bara min MacBook Pro fast den är så fet så jag känner inte behov av något annat ;P Fast det lär väl gå att synka med stationära, det enda är att man får bära mer XD

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.