Jump to content
Annons

Proteus 2000 problem!


sumsar

Recommended Posts

Tja!

Sitter på en Fatar SL-880 och en proteus 2000 ljudmodul (E-MU). Jag har ett problem dock. Får inte till de olika ljuden i proteus.

Har resetta't mina settings på fataren. Denna har jag kopplat midi ut till proteus midi in.

Ok, nu är dte såhär:

Jag kan välja vilket ljud som helst i P2k, och när jag trycker på Audition-knappen så kan jag höra detta valda ljudset spelas i en inprogrammerad demo. Däremot byter inte fataren ljud så att säga. Den kör bara ett ljud från Proteusen (nån slags strings som jag aldrig ens valt), oavsett vilket ljud jag scrollar fram. Det vill säga, det spelar ingen roll om jag scrollar fram till ett grand piano, eller någon sunkig nylon strings-gura-ljud (vilka jag kan höra genom Audition). Men när jag spelar på min fatar är det bara dessa strings jag får.

Vad kan detta bero på?

Alla tips är mest välkomna!!

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Proteus är Multitibral. Du byter ljud på en mdikanal som inte överensstämmer med den som ditt keyboard skickar ut. Byt midikanal på keyboarden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, förstår.

Men det sjuka är att när jag byter midikanal, så byts ljud. Men sen är det fortfarande bara just DET (detta nya efter byte av midikanal) ljudet som gäller. Byter jag runt på min proteus så byts fortfarande inte något ljud på synthen så att säga.. förståd du vad jag menar.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någon sorts Program Change funktion aktiverad i Proteus 2000?

I mastermenyn skall det finnas något som heter Receive program change.

Testa att sätta den på off på alla midikanaler.

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jo, förstår.

Men det sjuka är att när jag byter midikanal, så byts ljud. Men sen är det fortfarande bara just DET (detta nya efter byte av midikanal) ljudet som gäller. Byter jag runt på min proteus så byts fortfarande inte något ljud på synthen så att säga.. förståd du vad jag menar.?

Eftersom det är olika ljud på de olika kanalerna så stämmer det nog.

Testa att byta presets från keyborden.

Sedan kanske man kan ställa om Proteusen i nåt annat mode än multitimbralt, en gissning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...