Jump to content
Annons

Fel på mitt Audiophile 2496 ?


Linden

Recommended Posts

Hej,

Köpte ett begagnat Audiophile 2496, och det visade sig att ljudet släpar och knastrar till helt oregelbundet lite då och då, uppskattningsvis var 15-20min.

Har uppdaterat till senaste drivern.

Är kortet sönder tro, finns det annat jag kan prova?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...

Det står en del om BIOS i den listan men inget om att uppdatera BIOS. Känns som om du behöver ta dig en titt på det.

1. Vad har du för moderkort (tillverkare och modell)?

2. Vilken biosversion har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står en del om BIOS i den listan men inget om att uppdatera BIOS. Känns som om du behöver ta dig en titt på det.

1. Vad har du för moderkort (tillverkare och modell)?

2. Vilken biosversion har du?

Hmmm är det verkligen där problemet ligger? , drar mig för att hålla på med Bios. Trodde själv att det antingen var sönder eller en inställingssak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm är det verkligen där problemet ligger? , drar mig för att hålla på med Bios. Trodde själv att det antingen var sönder eller en inställingssak.

Tyvärr är det en hel del fel i olika BIOS. Innan man kollat upp om det är det som är felet så går det inte att utesluta (om ens då). Kollar man på moderkortstillverkarnas hemsidor så ser man att deras revisioner på BIOS är rätt många. Min laptop, tex., kom ut förra året som ny modell (IBM/Lenovo Z60m). Den har ett BIOS som har rev. 1.24 nu. Hur som helst. Kolla i alla fall upp modekorttillverkarens hemsida och se om du kan få en changelog på BIOS så kan du avgöra om du behöver uppdatera eller inte.

mvh,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag har ingen annan tråd att nysta i så det är väl bara att försöka uppdatera Biosen =( Har nu iaf insett att ljudsläpningarna kommer exakt 30min efter varandra, samt i vissa andra fall tex vid inpluggning av mobilen.

Tacksam för hjälpen iaf

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag har ingen annan tråd att nysta i så det är väl bara att försöka uppdatera Biosen =( Har nu iaf insett att ljudsläpningarna kommer exakt 30min efter varandra, samt i vissa andra fall tex vid inpluggning av mobilen.

Tacksam för hjälpen iaf

Nokia?

Deras prgramvara till lite mer avancerade telefoner avinstallerade jag eftersom jag fick en massa konstiga ljudartifakter samt problem med realtidsprestanda. Verkar som om Nokias synkprogramvara letar efter nya filer att synka mest hela tiden. Bort med Nokiaskiten direkt!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu uppdaterat Biosen till senaste, men det är samma visa......... Det är verklingen känsligt när man ansluter eller tar ut telefonen, då släpar ljudet varje gång eller också ibland när man öppnar browsern.....

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Har nu uppdaterat Biosen till senaste, men det är samma visa......... Det är verklingen känsligt när man ansluter eller tar ut telefonen, då släpar ljudet varje gång eller också ibland när man öppnar browsern.....

Prova M-Audio´s support.

Har du tittat på knowledge base hos M-Audio?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 11 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...