Jump to content
Annons

Basdist


kunoapa

Recommended Posts

Hur får man till ett fett distat basljud? Har hört ett antal inspelningar där jag gillat ljudet men när jag själv försöker blir det bara en massa fuzz och all tyngd försvinner.

Är intresserad av lösningar både för inspelning och liveframträdanden. Jag är ute efter ett varmt och "crunchy" ljud med bibehållen tyngd. En bra pedal vore det bästa då det är smidigast i rep- och livesammanhang.

/Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur får man till ett fett distat basljud? Har hört ett antal inspelningar där jag gillat ljudet men när jag själv försöker blir det bara en massa fuzz och all tyngd försvinner.

Är intresserad av lösningar både för inspelning och liveframträdanden. Jag är ute efter ett varmt och "crunchy" ljud med bibehållen tyngd. En bra pedal vore det bästa då det är smidigast i rep- och livesammanhang.

/Anders

Marshall...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet faktiskt inte, men jag gissar på över 3 lappar.

Sansampen har fler tonkontroller, en DI som du kan fantommata, och sådär... EBSen är ju ganska enkel, men billigare, mindre och mer allround eftersom den är ämnad att även fungera till gitarr.

Jag hade köpt ebs:en tror jag ändå. Gillar den robusta och minimalistiska layouten. 😉

en annan pedal jag hörde på en vrål-distad bas som lät grymt, var en TC Electronic booster. Dom hittar du för mellan tusen och två tusen begagnade.

Man får nog pröva lite tills man hittar det som funkar med ens utrustning och spelstil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...