Chriskooh Postat 28 februari 2007 Postat 28 februari 2007 LĂ„t sĂ€ga att jag har ett midi spĂ„r med en synth lead som jag vill mixa ner till ett stereoljudspĂ„r. I cubase sx vĂ€ljer jag dĂ„ "audiomixdown" och fĂ„r allternativen "Stereo Interleaved" och "Stereo Split" Vilket vĂ€ljer man? och varför? đČ
Micke H Postat 28 februari 2007 Postat 28 februari 2007 LĂ„t sĂ€ga att jag har ett midi spĂ„r med en synth lead som jag vill mixa ner till ett stereoljudspĂ„r. I cubase sx vĂ€ljer jag dĂ„ "audiomixdown" och fĂ„r allternativen "Stereo Interleaved" och "Stereo Split" Vilket vĂ€ljer man? och varför? đČ Med stereosplit, sĂ„ fĂ„r du vĂ€l tvĂ„ stycken ljudspĂ„r, vĂ€nster och höger lixom. Med stereo interleaved sĂ„ sitter dom ihop som ett stereospĂ„r. Du fĂ„r alltsĂ„ tvĂ„ monospĂ„r med stereo-split. đ„° (RĂ€tta mig nĂ„gon om jag har fel...) đ„°
Majken Postat 28 februari 2007 Postat 28 februari 2007 Visst Àr det sÄ, med split sÄ blir det tvÄ ljudspÄr. Vilket man ska anvÀnda beror lite pÄ vilket program man anvÀnder. De flesta program jobbar med stereoljudfiler. HÀr finns dock exempel som ProTools dÀr man anvÀnder tvÄ mono-ljudfiler vilket innebÀr att split-lÀget blir mer naturligt.
Chriskooh Postat 28 februari 2007 TrÄdstartare Postat 28 februari 2007 Ok sÄ det naturliga för mig borde dÄ alltsÄ vara Stereo interleaved!?
henning Postat 28 februari 2007 Postat 28 februari 2007 Ok sĂ„ det naturliga för mig borde dĂ„ alltsĂ„ vara Stereo interleaved!? JA! đČ /H.
Chriskooh Postat 28 februari 2007 TrĂ„dstartare Postat 28 februari 2007 Fint! tack för hjĂ€lp Ă„ snabba svar đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.