alexfree Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Neumann M147 Neumann U89 AKG 414 RÞde NT1000 Avlex AVS80 Neumann TLM103 Neumann U87 RÞde NTK Audio Technica AT4060 Audio Technica AT3525 RÞde Classic II nej, men ett test av mikrofoner..... vinnare blev AKG414 och Neumann TLM103 blev tvÄa...kan kanske vinklingen till testmik ocksÄ har pÄverkat resultatet? Har du kört sÄna tester nÄgongÄng Clease?
Claes Holmerup Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Har micarna verkligen varit placerade som pÄ bilden, sÄ sÀger inte testet sÀrskilt mycket. Eftersom de dÄ inte Àr placerade pÄ exakt samma plats, sÄ kommer inspelningarna inte att vara jÀmförbara. De fÄr helt enkelt inte samma ljudinformation, utan kommer att lÄta vÀldigt olika Àven om alla hade varit identiska micar... NÀr jag har spelat in frÄn högtalare, sÄ har micarna haft sÄ identisk placering framför högtalaren som möjligt - och jag har markerat den punkt som de ska sikta mot, för att felmarginalen ska vara sÄ liten som möjligt.
alexfree Postat 19 augusti 2004 TrÄdstartare Postat 19 augusti 2004 vad tycker du om neumann mikarna som du har testat?
Claes Holmerup Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Jag tycker att de Neumann som jag har haft i nĂ€varna, har varit mycket bra! De Ă€r lĂ„gbrusiga och som en bekant har sagt, sĂ„ har de ocksĂ„ en hysteriskt hög utsignal... đ Dock tycker jag att de Ă€r lite i toppigaste laget i vissa lĂ€gen - sĂ„ egentligen föredrar jag andra och har faktiskt inte nĂ„gra planer pĂ„ att skaffa nĂ„gon Neumann...
tordA Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 micken i mitten mĂ„ste vara stjĂ€rnan đ (eftersom den verkar bli intervjuad) (sorry, men jag kunde inte hĂ„lla mig đ )
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.