Jump to content
Annons

Black


lind

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Black

* ARTIST/GRUPP: Lektrico

* GENRE: Elektro

* LÅTLÄNGD: 3:56

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Lindgren

* PRODUCENT: Kristoffer Lindgren

* EV. MEDVERKANDE: Kristoffer Lindgren

* INSPELNINGSÅR: 07

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.4mb

* STATUS: Typ färdig

* LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/b241949/Lektrico_-_Black.mp3

Börjar få lite dåligt samvete för all musik jag slängt här upp den senaste veckan, men jag hoppas någon fortfarande orkar lyssna :rolleyes:

Blev alltså en till låt inatt. Fortsätter på det subtila spåret med fokusen på att försöka skapa en stämning och att inte tänka så mycket på regler om struktur osv.

Nån kanske gillart iaf...

Ajuste! Nån med sub får jättegärna berätta hur basen ligger i mixen. Vet att kurvan är allt annat än rak men eftersom arret inte riktigt fyller ut alla delar av frekvens-spektrat tycker jag att basen borde få ta lite mer utrymme..?

Får jättegärna lyssna på dom andra två låtarna i samma stil jag lagt upp här!

All I

Time to Play

Redigerat av lind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack Lindpop och peterthegreat!

Strukturen vet jag är ovanlig, men jag vill hellre ha det sparsamt med allt istället för att vräka på för mycket och förlora styrkan i det lilla... 😎

Skivan vet jag inte om den någonsin kommer, men så länge jag lyckas ramla över melodier och accord som framkallar nåt som känns, så lär det nog bli fler låtar i samma stil!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, men det är en rätt rejäl baspuckel, du kanske kan dra tillbaka din low end några db bara. Sedan är det något obehagligt gnissel på sången precis när du slutar sjunga. Mysigt. Får lite Eskobarvibbar, fast bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämningsfullt så det förslår. Gillar framförallt sången som passar som en handske till musiken.....

När oktavbasen mullrar igång fick jag lite gamla adolphsson+falk-vibes....

Puslerande ljud kan störa lite i mitt tykce när takten blir lite off från beatet.

Jag skulle kapa av lite bas...försöka rikta in inledande spevet starkare i mid.registret och spara diskant till melodislinga och hihats etc.

Dra ner introljudet lite lite till förmän för sång.

men....det är bara vad jag skulle gjort 🤪

Skön låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedbacken Neko och Emulator!

Ja jag hörde också att det blev en konstig känsla av okavbas i det fast det i själva verket inte är nån.. Det är subbaskicken jag mixat in i den vanliga som tar lite för stor plats tror jag.

Ska dra ner subbaskicken och försöka jämna till det lite mer.

Tack för att ni tog er tid att lyssna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...