Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

fråga 1

om man spela in någonting med sustain pedalen och i efter hand vill ändra nått

var gör man det? kan man göra det?

fråga 2

kan man annvända samma vst instrument till 2 olika midi spår och få dom att få helt olika sustains "med pedalen"?

jag är nybörjare så jag kan inte så mycket om cubase eller dom här super fraserna som gör att varje fråga verkar glas klart så om ni inte förstår så ska jag försöka omfomulera frågan

tack i förhand

// KB

Annons
Postat (redigerat)
om man spela in någonting med sustain pedalen och i efter hand vill ändra nått

var gör man det? kan man göra det?

Sustainpedalen skapar MIDI-meddelanden med Control Change #64. Gå in i List Edit och leta efter sådana meddelanden. Värdet 0 betyder av och 127 betyder på. Sedan kan du editera fritt, flytta, ta bort etc.

kan man annvända samma vst instrument till 2 olika midi spår och få dom att få helt olika sustains "med pedalen"?

Jomen, bara de två MIDI-spåren ligger på varsin MIDI-kanal - och att VST-pluggen fixar att köra flera kanaler samtidigt, alternativt att du använder två instanser av VST-pluggen.

Redigerat av Thomas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.