kalasdanne (oregistrerad) Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Har köpt en ny iMac G5 och har ett problem med Ableton Live som jag inte stött pÄ pÄ mina tidigare MAC:ar. PÄ min iBook G4 sÄ hittar Live alla VST och AU plugins, men pÄ min iMac hittar det inte nÄgot förutom Apples medföljande AU plugins. Alla plugins ligger i de angivna mapparna under ../Library/Audio/ (och det Àr desamma som pÄ iBook:en) och jag kan verkligen inte förstÄ vad som Àr fel!!! Har försökt att sÀtta manuell sökvÀg (vilket jag inte har pÄ min iBook) och göra en ny sökning, men utan resultat. Vad ska jag göra?? NÄgon som vet? Tacksam för svar!
silkwood Postat 24 januari 2007 Postat 24 januari 2007 Har köpt en ny iMac G5 och har ett problem med Ableton Live som jag inte stött pÄ pÄ mina tidigare MAC:ar. PÄ min iBook G4 sÄ hittar Live alla VST och AU plugins, men pÄ min iMac hittar det inte nÄgot förutom Apples medföljande AU plugins. Alla plugins ligger i de angivna mapparna under ../Library/Audio/ (och det Àr desamma som pÄ iBook:en) och jag kan verkligen inte förstÄ vad som Àr fel!!! Har försökt att sÀtta manuell sökvÀg (vilket jag inte har pÄ min iBook) och göra en ny sökning, men utan resultat. Vad ska jag göra?? NÄgon som vet? Tacksam för svar! MÄste det inte vara universal-format pÄ pluggarna dÄrÄ? Jag kan ha fel, har inte kört nya macarna...
Psyience (oregistrerad) Postat 24 januari 2007 Postat 24 januari 2007 Ja, jag tÀnkte pÄ det ocksÄ först men iMac G5 har vÀl en PowerPC processor, sÄ det kan inte vara problemet.
kalaslemuren Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Hej! Ligger alla filer i /library/audio/plug-ins/components alt. /library/audio/plug-ins/vst ?? Jag har haft problem med vissa pluggar pÄ min intel-mac, men jag har kommit pÄ att det beror pÄ att de inte Àr universal, men för dig med ppc borde det funka! Kolla sÄ att de ligger dÀr och inte under nÄgon annan user, isf kan det bli problem! De ska alltsÄ inte ligga under ~/library/... Det enda rÄdet jag har annars Àr att trycka command+, och gÄ in under plug-ins och ta rescan plug-ins.
SyntaxError Postat 16 september 2007 Postat 16 september 2007 Hej! Ligger alla filer i /library/audio/plug-ins/components alt. /library/audio/plug-ins/vst ?? Jag har haft problem med vissa pluggar pÄ min intel-mac, men jag har kommit pÄ att det beror pÄ att de inte Àr universal, men för dig med ppc borde det funka! Kolla sÄ att de ligger dÀr och inte under nÄgon annan user, isf kan det bli problem! De ska alltsÄ inte ligga under ~/library/... Det enda rÄdet jag har annars Àr att trycka command+, och gÄ in under plug-ins och ta rescan plug-ins. Vad innebÀr det att pluggarna Àr "universal"? Jag har nÀmligen samma problem pÄ min macbook pro...Jag kan installera pluggarna (och jag har kollat att dom ligger i rÀtt mapp) men jag kan inte köra dom. Typ var tredje frÄn kvr funkar....
Linus Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 ...och det kan inte var sÄ enkelt att du glömt aktivera VST- och AU-stödet i programmet? Den funktionaliteten Àr inte aktiverad frÄn början.
SyntaxError Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 nej dÄ, har dubbel (och trippel) kollat alla sÄdana instÀllningar...MisstÀnker att det helt enkelt Àr sÄ att dom inte funkar med intel.
Carl Cadello Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 nej dĂ„, har dubbel (och trippel) kollat alla sĂ„dana instĂ€llningar...MisstĂ€nker att det helt enkelt Ă€r sĂ„ att dom inte funkar med intel. Precis sĂ„ Ă€r det. Hade samma problem. Abletons hemsida faq. TyvĂ€rr finns det inte sĂ„ mĂ„nga pluggar som funkar pĂ„ os x intel. ĂN!
Trehune Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 nej dÄ, har dubbel (och trippel) kollat alla sÄdana instÀllningar...MisstÀnker att det helt enkelt Àr sÄ att dom inte funkar med intel. För att kolla om pluggen Àr universal kan du högerklicka pÄ component-filen i Finder och vÀlja "Get info". /T
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.