Jump to content
Annons

Guitarport i sonar


Benny Bong (oregistrerad)

Recommended Posts

Benny Bong (oregistrerad)

Efter att utan problem spelat in guitarporten genom sonar 2 xl under ganska lĂ„ng tid fick jag konstiga problem efter att jag installerat fm7 synten, guitarporten verkar fungera felfritt hela vĂ€gen fram till att jag trycker pĂ„ rec knappen, i inspelningsfĂ€ltet blir det bara ett grönt fĂ€lt. Jag har nu avinstallerat fm7 synten, av och ominstallerat guitarporten men har fortfarande samma problem. Är det nĂ„gon som har haft liknande problem, som har nĂ„got bra tips vad jag ska göra. 🙂

MVH Benny Bong

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Benny Bong (oregistrerad)

Som nĂ„t slags digitalt OVERLOAD, grönt, liksom strange,,,, allting fungerar typ,, ljudmĂ€ssigt, men nĂ€r inspelningen avslutas har det inte blivit nĂ„gonting. Jag undrar om det kan ha att göra med IRQ portarna ELLER. Skicka massor av svar Ă€r desperat har guldmusik i huvud och fingrar men inte som wavespĂ„r i Sonaren som jag behöver 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmm,

"Grönt Overload". Menar du att HELA peak-metern Àr grön och röd + att "overload" lampan börjar lysa? SÄ beter sig Sonar för mig nÀr jag valt digital IN utan att ha nÄgon vettig sÄdan signal.

Funkar sjÀlva Guitarport-applikationen korrekt? Kan du spela via PC:n?

Jag har ingen Guitarport, men vad jag förstÄr sÄ "emuleras" ett ljudkort via USB-porten, och dÄ finns kanske risken att andra USB-enheter kan störa. Kopplat in nÄgon ny sÄdan pÄ sistone?

Jag har svÄrt att tro att det Àr FM7:an som stÀllt till med problemet.

//Mvh Magnus

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
Benny Bong (oregistrerad)

😉 Benny Happy AGAIN.

Allt funkade som det skulle med programet, det enda var att nÀr rec knappen trycktes in vart det ingen inspelning utan ett grönt fÀlt istÀllet för audiospÄr.

MEN DET ÄR ÖVER NU.Men ja fick nĂ€stan HJÄRNBLÖDNING först.

Vet dock fortfarande inte vad det var som hÀnde, fÄr vÀl hÀnföras till allmÀn DATALOGIK, ni vet,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok ,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok...............

SEN av VETE GUDARNA vilken anledning sĂ„ valde Guitarport att funka pĂ„ sitt underbara sĂ€tt đŸ˜±

Jag avinstallerade inte nÄgra andra program, gjorde inte heller nÄgra Ànringar i övrigt..sÄ ja vad sÀger man..........BILL GATES LOGIC.

Tack för hjÀlpen iallafall.

ApprÄ pÄ latency problemen ???????? vet inte vad ni talar om, ja har i och för sig 2ghz proc med Laylakort kopplat genom Behringer Mx 8000 mixer och kör ut hörlurs utgÄngen pÄ en liten 30 w övningsstÀrkare, sen vÀljer jag att spela in pÄ left guitarport i sonar, med y kabel skickar jag Àven utgÄngen till tvÄ kanaler pÄ mixern vÀnster o höger separerar dom (pan-pototar) i och med det har jag felfritt stereo ljud utan latency bÄde med och utan hörlurar.

Guitarportens simulering av Roland Jazz Chorus förstÀrkaren Àr grymt bra, Àven Black Tweed funkar,.,., men vet inte riktigt vad jag ska göra med alla DIST stÀrkarna det finns tusen o en ju.,,.,.av lathet har jag bara anvÀnt Randy Rhoads preseten med lite olika delays.

Är sjĂ€lv mest intresserad av rena snygga ljud,,,, och det Ă€r det i Ă€rlighetens namn i sĂ„ mĂ„nga av,,,

E de nĂ„n som provat Korg ampworks, eller nĂ„n av dom andra nya varianterna. och har tips om bra RENA simuleringar......... SKRIV O BERÄTTA.

Benny Bong

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 Ă„r senare...
😄 Benny Happy AGAIN.

Allt funkade som det skulle med programet, det enda var att nÀr rec knappen trycktes in vart det ingen inspelning utan ett grönt fÀlt istÀllet för audiospÄr.

MEN DET ÄR ÖVER NU.Men ja fick nĂ€stan HJÄRNBLÖDNING först.

Vet dock fortfarande inte vad det var som hÀnde, fÄr vÀl hÀnföras till allmÀn DATALOGIK, ni vet,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok ,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok,,,,avinstallation-ominstallation fortfarande inte ok...............

SEN av VETE GUDARNA vilken anledning sĂ„ valde Guitarport att funka pĂ„ sitt underbara sĂ€tt 😑

Jag avinstallerade inte nÄgra andra program, gjorde inte heller nÄgra Ànringar i övrigt..sÄ ja vad sÀger man..........BILL GATES LOGIC.

Tack för hjÀlpen iallafall.

ApprÄ pÄ latency problemen ???????? vet inte vad ni talar om, ja har i och för sig 2ghz proc med Laylakort kopplat genom Behringer Mx 8000 mixer och kör ut hörlurs utgÄngen pÄ en liten 30 w övningsstÀrkare, sen vÀljer jag att spela in pÄ left guitarport i sonar, med y kabel skickar jag Àven utgÄngen till tvÄ kanaler pÄ mixern vÀnster o höger separerar dom (pan-pototar) i och med det har jag felfritt stereo ljud utan latency bÄde med och utan hörlurar.

Guitarportens simulering av Roland Jazz Chorus förstÀrkaren Àr grymt bra, Àven Black Tweed funkar,.,., men vet inte riktigt vad jag ska göra med alla DIST stÀrkarna det finns tusen o en ju.,,.,.av lathet har jag bara anvÀnt Randy Rhoads preseten med lite olika delays.

Är sjĂ€lv mest intresserad av rena snygga ljud,,,, och det Ă€r det i Ă€rlighetens namn i sĂ„ mĂ„nga av,,,

E de nĂ„n som provat Korg ampworks, eller nĂ„n av dom andra nya varianterna. och har tips om bra RENA simuleringar......... SKRIV O BERÄTTA.

Benny Bong

Har du inte gĂ„tt ut genom guitar porten Ă„ laddat ljud. DĂ€r finns hur mycket som helst. Även rena ljud utan dist

som du efterlyser.

Eller skapa helt enkelt egna och fÄ ljudet exakt som du vill ha det...mycket pill men det kan nog löns sig

i slutÀndan.

SjÀlv Àr jag supernöjd med Guitar port.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...