Jump to content
Annons

Start och stopp på samma tryck!


onosoul

Recommended Posts

Jag har feta problem med protools 7, mbox 1 och macbook. För det första så avbryts inspelning och uppspelning helt sporadiskt med felmeddelandet "usb i holding off audio" -9136.

Det spelar ingen roll om jag har 1 spår utan pluggar eller 20 spår med hundra plugins. Har 1 gig i ram så det kan ju inte ha med prestandan att göra.

Det jag brukar göra är att dra ur mboxen och sätta in den i den andra usb-porten och då brukar det funka ett tag.

Problem två är att när jag drar ur och kopplar in igen och sedan startar uppspelning så ser jag att play och stop markeras samtidigt. Programmet stoppar alltså sig självt. Detta avhjälps med att starta om programmet. Vad beror detta på?

Jag tycker att allt ska funka smärtfritt är det för mycket begärt?

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du en macbook måste du också minst ha 7.1.1 installerat....

Har du inte det så finns uppdateringen att ladda hem på Digidesign

Att play och stop statar samtidigt brukar va tecken på att nått inte är compatibelt eller att datorn inte hinner med...

Har du inte 7.1.1 som är för intel macar så installera det bums och problemen kommer säkert försvinna..

Nya versionen 7.3 fungerar naturligtvis också men den koster en slant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har feta problem med protools 7, mbox 1 och macbook. För det första så avbryts inspelning och uppspelning helt sporadiskt med felmeddelandet "usb i holding off audio" -9136.

Det spelar ingen roll om jag har 1 spår utan pluggar eller 20 spår med hundra plugins. Har 1 gig i ram så det kan ju inte ha med prestandan att göra.

Det jag brukar göra är att dra ur mboxen och sätta in den i den andra usb-porten och då brukar det funka ett tag.

Problem två är att när jag drar ur och kopplar in igen och sedan startar uppspelning så ser jag att play och stop markeras samtidigt. Programmet stoppar alltså sig självt. Detta avhjälps med att starta om programmet. Vad beror detta på?

Jag tycker att allt ska funka smärtfritt är det för mycket begärt?

Tacksam för svar.

Du måste ha ljudkortet i den USB-porten som är närmast framifrån.. altså den som är närmast micingången.... hade precis samma problem innan jag kom på det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...