Jump to content
Annons

Poplåt med sommarfeeling behöver kritik


elmehed

Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • Bra
      2
    • Likgiltig
      1
    • Crap
      1


Recommended Posts

Jag behöver era synpunkter på den här låten. Tanken är att det ska vara en sommarskön tillbakalutad poplåt.

LÅTNAMN: Somliga dagar

ARTIST/GRUPP: Casus

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:34

KOMPOSITÖR: Niklas Elmehed

PRODUCENT: Casus

EV. MEDVERKANDE: Katarina Elmehed, Hans Elmehed, Niklas Elmehed, Joen Rey, Thomas Langeström, Per Molin

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,1 megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Somliga dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej! har lyssnat på din låt nu.

Tycker det kunde vara lite svårt att höra va du sjöng ibland det lixom dog ut i slutet av vissa meningar. sen fanns det väl några lite väl klischiga rim, men det kanske det ska vara en en sommarlåt 😛 Några partier kändes lite tomma (texten) lite så du drog ut på ord för att fylla ut. själva mixen törs jag inte säga något om då jag själv inte kan så mycket om sådant. Lite väl mycket stockholmska på sina ställen också men det är väl för jag är från gnäll närke 🙂

Övergången mellan vers till "intro" blir lite tom tycker jag.

annars tycker jag det var en schysst låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bra men det är något som inte riktigt vill komma med, känns som det balanserar mellan olika världar, känns väldigt nära medans texten är längre bort.

Lite på riktigt men ändå inte.

Skakll lytssna lite mera så får vi se .

Men ett gott arbete är det

H T

Link to comment
Dela på andra sajter

det här var ju ball. trevlig och välgjord låt som låter riktigt nice i mina lurar. Det enda jag kan tänkas klaga på är stockholmskan som känns oerhört tillgjord och överdriven. Får man fråga om du/ni kommer från sthlm eller gör ni bara som per gessle å smetar över er riktiga dialekt? En liten nertoning skulle iallafall inte skada. Schysst låt i övrigt som sagt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era synpunkter! Jag var lite rädd att den här låten skulle uppfattas som alltför töntig, men det verkar inte vara så farligt.

Det är skumt det där med dialekten, jag har alltid uppfattat att jag inte har någon speciell dialekt alls, men på senare år är det fler som har sagt samma sak. Jag pratar så. Men ärligt, vem överdriver sin dialekt i en sång för att det ska låta stockholmskt? Det låter riktigt muppigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att mixen lutar lite åt vänster, am I right ?

Den tappar volymen vid ett stycke, typ i hälften av låten.

Hmm...Kul låt, men fångas inte utav den, vore skönt om du lyfte fram mixen lite

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skumt det där med dialekten, jag har alltid uppfattat att jag inte har någon speciell dialekt alls, men på senare år är det fler som har sagt samma sak. Jag pratar så. Men ärligt, vem överdriver sin dialekt i en sång för att det ska låta stockholmskt? Det låter riktigt muppigt.

Ja du det är en hel del faktiskt. Och de värsta "förvrängarna" kommer oftast nånstans från långt söderut och tror att såhär måste man låta för att lyckas i pop-branschen. Var är du själv ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skumt det där med dialekten, jag har alltid uppfattat att jag inte har någon speciell dialekt alls, men på senare år är det fler som har sagt samma sak. Jag pratar så. Men ärligt, vem överdriver sin dialekt i en sång för att det ska låta stockholmskt? Det låter riktigt muppigt.

Ja du det är en hel del faktiskt. Och de värsta "förvrängarna" kommer oftast nånstans från långt söderut och tror att såhär måste man låta för att lyckas i pop-branschen. Var är du själv ifrån?

Jag är uppvuxen i Kälvesta, nära Vällingby i Västerort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...