Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har Cubase SE och har precis råkat ut för ett sjukt problem.

Jag har haft programmet i ett par år och det har fungerat klockrent fram tills idag då jag inte får någon signal eller ljud vid varken uppspelning av gammalt inspelat material, eller försök till nyinspelning. När markören rör sig över fältet är alla signalindikatörer helt döda.

Har suttit i tre timmar nu och kliat mig i håret för att komma på vad det kan vara men utan resultat.

Kan även nämna att jag har ett externt ljudkort (Navation Speedio, 24 bit). Men det verkar inte vara det som krånglar eftersom det går att spela upp wav, mp3 etc från mediaspelaren.

Detta verkar vara ett Cubase-relaterat problem.

Snälla, är det nån som kan tipsa om vad jag ska hitta på!?

// Danne

Annons
Postat (redigerat)

Hm. Skumt det där.

Kanske bara nån enkel felinställning i Devices eller preferences...

Vad vet jag...

Testat att installera om Cubase(eller din ASIO drivrutin) om du inte orkar trixa? Ingen större grej egentligen. Bara spara alla inställningar som är viktiga för dig typ keycommands etc...

Redigerat av BozoBlade

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.