Danielnorberg Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 Jag fattar inte hur ja ska hitta det där ljudet jag vill ha;( Nån här som hört Howie Day - Collide ? hitta den låten, lyssna å ge mig tips om hur man kan få det ljudet:)😱. samt: vad står allt det här för: LF MLF MF OSV, aja, kommer inte ihåg om det står just så men på protools 7 bands Eq står det sånt. ja fattar ju inte vad det är jag rycker i. Bäst av allt hade varit om någon kunde göra en liten mall för Ungefär såhär ska en akustisk gitarr se ut i EQ för att få någorlunda Howie ljud (L)har en Akg perception 100 acoustic. hjälp... bli inte arga:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 Jag fattar inte hur ja ska hitta det där ljudet jag vill ha;( Nån här som hört Howie Day - Collide ? hitta den låten, lyssna å ge mig tips om hur man kan få det ljudet:)😳. samt: vad står allt det här för: LF MLF MF OSV, aja, kommer inte ihåg om det står just så men på protools 7 bands Eq står det sånt. ja fattar ju inte vad det är jag rycker i. Bäst av allt hade varit om någon kunde göra en liten mall för Ungefär såhär ska en akustisk gitarr se ut i EQ för att få någorlunda Howie ljud (L)har en Akg perception 100 acoustic. hjälp... bli inte arga:P Hur har du spelat in guran? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danielnorberg Postat 3 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 3 januari 2007 Vad menar du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Dela Postat 3 januari 2007 Vad menar du? Hur har du mickat guran? Sätt micken mot tolfte bandet och prova på olika avstånd och olika vinkel mot hals och ljudhål. Det ger olika sound. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danielnorberg Postat 3 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 3 januari 2007 ja, jag försöker hela dagarna:( blir aldirg nöjd.. å det skulle ingen anna vara heller... först å främst så hör man rumsklangen.... sen är deet bara torrt å tråkigt ljud. vill ha varmt, skönt... som på colide:D å alla andra akusitka kända låtar för dn delen:p hehe, ne men typ... det känns som att ja köper å köper å förösker mem det går aldrig;( det finns visst ingen genväg till det perfekta ljudet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.