Jump to content
Annons

Sista åtgärd innan inlämning på reparation?


Erik

Recommended Posts

Tja!

Har ett Motu 828 MKII som har börjat strula efter 2 välfungerande år.

Felet är att ljudkortet låser sig efter ett tags användande, även när ljudkortet är ifrånkopplatt från datorn.

Har gjort en fabriksåterställning, vilket inte gav något resultat.

Pratade med motu och de föreslog att jag kan skicka in kortet på reparation hos dem.

Eftersom det kostar en slant undrar jag om någon har något tips på hur jag kan göra så jag slipper lämna in kortet.

Några förslag?

Mvh Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Låter som problem med strömtillförseln (torra kondesatorer kanske?) eller kallödningar som slutar fungera efter att saker och ting blir varma. Jag misstänker tyvärr att en reparation är på sin plats.

Min Hifi-förstärkare började stänga av sig, och problemet var just kallödningar (som ett exempel). Mitt förra herculeskort omstartade med jämna mellanrum, och problemet var en söndrig strömadapter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta nu! Det här låter som problemet jag hade med mitt MOTU för ett år sedan ungefär! Jag hade garanti kvar, och jag fick ett nytt faktiskt. Jag vet inte vad de gjorde med kortet, men ett nytt fick jag i vart fall. Ska se om jag hittar min tråd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta nu! Det här låter som problemet jag hade med mitt MOTU för ett år sedan ungefär! Jag hade garanti kvar, och jag fick ett nytt faktiskt. Jag vet inte vad de gjorde med kortet, men ett nytt fick jag i vart fall. Ska se om jag hittar min tråd!

Har läst den tråden, bra läsning men tyvärr till ingen hjälp.

Det blir och lämna in kortet.

Tack mvh Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...