Jump to content
Annons

Okunskapr - Ta mej på orden


Retur

Recommended Posts

Annons
Elof (oregistrerad)

Skön känsla i låten 😛, mina åsikter är:

Scoopa ur pianot lite tror jag på, runt 1k. Höj lite runt 3-4 k.

Sänk allt utom sången 2-3db, eller höj sången lika mkt, den måste fram.

En bredare "kör" på refrängen skulle inte skada.

/Elof

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skulle kunna bli riktigt coolt om du leker mera med pianot.

Jag är ju en sådan som faktist tycker piano är ett av de skönaste instrumenten som existerar. Så dra till med att utveckla pianot samt ändra lite ljudnivån på den så får du mina öron att lyssna lite mera.

Plinka runt lite och se vad du kan kommer fram till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla vettiga kommentarer verkligen!

Saken är denna med pianot i fråga... Det är en samping som är sönderklippt till 1000 och omslängd som faen... jaag har lagt en förstärkning på pianot i reffen men det är bara på ettan i varje loop... Svårt att leka mer med loopen än vad som redan är gjort..

men, jag tar åt mej av kritiken och uppskattar kommentarerna!

Tack för ett jävligt bra forum!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på era andra låtar som ni lagt upp och ni har ju helt klart potential. Förra låten klagade jag ju lite på då jag tyckte den var lite för hitklicheaktig sådär men här har ni gått tillbaks till rap med bra text (personligen tycker jag att rap med fest- eller gangstertexter är ganska fåniga) Möjligtsvis skulle rapen där ni är flera stycken på en gång vara aningen tightare (då är jag dock ganska petig) Som andra sagt bör ni nog sänka pianot en aning och lägg gärna till något mer instrument så blir det mer varierat.

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeje...

Tackar för ännu en kommentar, det uppskattas som alltid!

Grejen med okunskapr är att vi har en del låtar på gång nu som är lite seriösare och ganska politiska.. Men vi har en publik som ofta vill ha lite fartigare låtar med ganska hjärnlösa texter. I alla fall så gör vi lite av de båda. Gött att detta temat var mer i din smak i alla fall.

Okej, pianot ska sänkas, alla säger samma sak och så är det. Gött

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...