Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja, har ett digitalt trumset (yamahat som var med i studio förra nr) och jag vill kunna köra mer ljud till det. Jag undrar om en sampler gör sÄ att man kan lÀgga in valfria ljud pÄ varje ton/trumplatta och sen sÄ bara spela. vet ni hur man Ästadkommer detta?

Annons
Postat

JodÄ sÄ kan du göra. Jag vet inte vilken sequencer du kör men i Cubase kan du t e x anvÀnda Battery eller kanske t o m nÄgot av de otal gratispluggar som finns pÄ nÀtet. Du kan naturligtvis anvÀnda en sampler ocksÄ. Native instruments Battery Àr lÀtt att jobba med. Ladda in samplingarna och stÀll in sÄ att bara midisignalen frÄn trummorna Àr laddad. Kör trummorna midi in via ljudkort eller liknande.

Vill du ha fetare ljud sÄ gÄr det Àven att anvÀnda t e x exdrummer eller DFH osv osv.

Det kan vara lite mackel med att göra drummaps, d v s lÀgga rÀtt effekt eller trumma pÄ rÀtt pad, men det brukar ordna sig. Jag har Roalnds TDK sÄ jag kan itne sÀga exakt hur du gÄr till vÀga för att ordna sjÀlva midistyrningen, men titta i Yamahas manual sÄ stÄr det sÀkert hur du gör.

Postat (redigerat)

Jag menar, man kan ju hitta gratis trumljud överallt pÄ nÀtet och sen sÄ bara ladda in dom i pluggen. Vet du nÄn gratisplugg för detta?

Jag anvÀnder cubase sx3

Har ezdrummer, och jag gillar det, fast det Àr inte alltid jag Àr sugen pÄ att spela pop/rock/jazz vill gÀrna ha lite mer elektroniska ljud till electro och hiphop.

Redigerat av stoffie

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.